خزعلی مطرح كرد؛

تعاملات علمی با کشورهای اسلامی مزیت اصلی گردشگری سلامت

بلاگ سان: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و هم تعاملات علمی با کشورهای اسلامی جزء مزیت های اصلی رشد صنعت گردشگری و بخصوص حوزه گردشگری سلامت خواهد بود.

تعاملات علمی با کشورهای اسلامی مزیت اصلی گردشگری سلامت

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، انسیه خزعلی در پنجمین کنگره بین المللی سلامت کشورهای اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهدای سلامت گفت: مسئله گردشگری یکی از مسائلی هست که همیشه بعنوان یک حرکت فرهنگی و تمدنی در جهان مورد بحث بوده و الان نیز به اسامی مختلف و تخصص های مختلف تقسیم بندی و مطرح می شود.
معاون امور زنان و خانواده ی ریاست جمهوری، با بیان این مطلب که گردشگری در قرون گذشته نیز رواج داشته، اضافه کرد: متنبی شاعر معروف عرب زبان پس از سفر خود به کشور ما، ایران را به بهشت تشبیه می کند اما هم زبان نبودن و عدم آشنایی با زبان فارسی را بعنوان یه لطمه در زبان خود مطرح کرده؛ و امروز نیز بحث مترجمی در زمینه گردشگری یکی از مباحث قابل تأمل می باشد.
وی با تاکید به این مطلب که گردشگری سلامت زمانی در گردشگری سیاحتی و زیارتی خلاصه می شد بیان داشت: اکنون برای توسعه گردشگری سلامت باید امکانات موجود را با همدیگر ضمیمه کرد تا هم افزایی صورت بگیرد، خصوصاً در حوزه هایی که بین کشورهای اسلامی این تخصص و توانمندی وجود داشته باشد.
خزعلی در ادامه مبحث توسعه گردشگری سلامت با استناد به آیه ۲۰۰ سوره مبارکه آل عمران اظهار داشت: توانمندی های کشورهای اسلامی باید با هماهنگی و شکیبایی بیشتر، فراتر از مرزهای جغرافیایی در تمام حوزه های علم و دانش و فرهنگ تقویت شود.
معاون رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های موجود کشور، در طب اسلامی و دسترسی به گیاهان دارویی و طبیعت درمانی عنوان کرد: دسترسی سهل و قیمت مناسبِ خدمات مختلف همچون مبحث آموزش بعنوان امتیازات نسبی گردشگری در ایران مطرح است که منجر به رشد این صنعت خواهد شد و از طرف دیگر اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و نیز تعاملات علمی با کشورهای اسلامی جز مزیت های اصلی رشد این صنعت خواهد بود.
وی درباب استقبال بانوان مسلمان از خدمات پزشکی توسط متخصصان زن در ایران اظهار داشت: خیلی از زنان مسلمان این تقاضا را دارند که یک پزشک زن در جریان معالجه و درمان ورود کند و حضور بانوان متخصص ایرانی در عرصه های مختلف پزشکی می تواند بستر مناسبی برای تعاملات بیشتر در صنعت گردشگری سلامت باشد.
خزعلی عنوان داشت مطابق آمار، گردشگری سلامت با همه شرایط خاص، بحران های اقتصادی و کرونا در سالهای اخیر همچون گذشته این صنعت، رشد اقتصادی خوبی داشته، که با سرمایه گذاری جدی می توان نسبت به برخی منابع موجود، قوی تر عمل نماییم تا سوددهی بیشتری نیز داشته باشد، اقتصادی صرف نیست و افزود: کشورهای اسلامی در صنعت گردشگری سلامت، باید تعاملات علمی بالا و شایان توجهی داشته باشند و از نظر علمی توانمندی های خودرا به یکدیگر منتقل کنند.
معاون رییس جمهور با بیان این مطلب که کشورهای اسلامی باید از نظر مرجعیت علمی با یکدیگر تعامل داشته باشند گفت: غرب اجازه نمی دهد برخی تخصص ها در کشورهای مسلمان وارد شود اما ما همچون همیشه باید با همت جوانان خود این انحصار علمی و تخصصی رایج در جهان غرب را از میان برداریم.
وی در صنعت گردشگری سلامت و مبحث آموزش سه نکته را اشاره کرد و اضافه کرد: آموزش نکته نخستی است که باید کشورهای اسلامی به آن توجه داشته باشند و تبادل خوبی در این عرصه بین کشورها صورت بگیرد و نکته بعد سرمایه گذاری روی سلامت بانوان می باشد که بیشترین مراجعات پزشکی را دارند و مبحث آخر «توجه به اشتراکات فرهنگی» ست که می تواند به توسعه و جذب گردشگری سلامت کمک نماید.
معاون رییس جمهور به برنامه دولت جهت تسهیل صدور مجوزهای گردشگری سلامت اشاره نمود و اذعان داشت: برای تضمین کیفیت خدمات گردشگری سلامت، باید در زمینه درمان و بعد از درمان پیگیری لازم صورت گرفته و نیز در آموزش مترجمان متخصص و مسلط به آداب میهمان نوازی و پرستاری و نیز اصطلاحات پزشکی سرمایه گذاری مناسبی شود.

1400/08/22
22:10:42
0.0 / 5
455
تگهای خبر: آموزش , برنامه , جوانان , خدمات
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
sunblog