تاكید سرپرست جدید دانشگاه علم و صنعت

خروج شیوه آموزش از حالت غیرکاربردی و انتزاعی

به گزارش بلاگ سان، سرپرست جدید دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: اگر میخواهیم در عرصه توسعه فناوری ورود نماییم، شیوه آموزشی که هم اکنون در دانشگاه های کشور وجود دارد، جهش لازم را ایجاد نمی کند، بنابراین معتقدم شیوه آموزش در دانشگاه ها باید تغییر پیدا کند.

خروج شیوه آموزش از حالت غیرکاربردی و انتزاعی

دکتر منصور انبیاء در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: بنا بر آگاهی هایی که از نیازهای کشور و همینطور توانمندی های دانشگاه دارم، به نظر می آید که ما باید در عرصه فناوری، فعالیتهای بیشتری داشته باشیم و این میزان فعالیتهایی که در عرصه فناوری داریم، نیازهای جامعه را تأمین نمی کند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه های ما باید جامعه محور باشند، افزود: این بدان معناست که اگر چالشی در جامعه وجود دارد، روسا و اساتید دانشگاه ها باید بتوانند برای مشکل جامعه نسخه بنویسند. این مورد که هم اکنون در دانشگاه های توسعه یافته در حال انجام می باشد و کمبود آن در دانشگاه های کشور بدین معنا نیست که اساتید کشور، علم لازم در این حوزه را ندارند. بلکه با سند و مدرک می گویم بعضا، اساتید کشور ما عالم تر از برخی اساتید دانشگاه های بنام کشورهای دیگر هستند.
دکتر انبیاء تصریح کرد: ما باید رویکردمان را جامعه محور نماییم و کشور بتواند از همه دانشی که در فکر و ذهن اساتید و دانش آموختگان است، بهره ببرد.
سرپرست جدید دانشگاه علم و صنعت در ادامه خاطرنشان کرد: اگر میخواهیم در عرصه توسعه فناوری ورود نماییم، شیوه آموزشی که هم اکنون در دانشگاه های کشور وجود دارد، جهش لازم را ایجاد نمی کند ازاین رو لازم است که شیوه آموزش در دانشگاه ها تغییر پیدا کند؛ چونکه شیوه آموزش فعلی نمی تواند میان بخش آموزش و بخش تحقیقات کاربردی یک پل ایجاد نماید.
وی با اشاره به اینکه آموزش در دانشگاه های ما کمی غیرکاربردی و انتزاعی است، اظهار داشت: شیوه آموزش باید از حالت غیرکاربردی و انتزاعی بیرون برود و به حالت عملی و کاربردی تغییر پیدا کند.
دکتر انبیاء ضمن اشاره به بازگشایی دانشگاه ها اظهار نمود: امیدواریم از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه ها به صورت تدریجی صورت گیرد و ما در دانشگاه علم و صنعت آماده می شویم که کلاس ها را به صورت پایلوت و محدود برای آموزش حضوری در ترم آتی آماده نماییم. البته در صورت بازگشت به آموزش حضوری هم پروتکلهای بهداشتی به صورت دقیق رعایت خواهند شد.
سرپرست جدید دانشگاه علم و صنعت ضمن اشاره به برنامه های فرهنگی این دانشگاه اظهار داشت: ذائقه انسان ها، بخصوص جامعه دانشگاهی مدام درحال تغییر است. ازاین رو نمی توان برنامه های فرهنگی که چند سال قبل برای جامعه دانشگاهی برگزار می شد را امروز هم برگزار کرد. بلکه باید برنامه های فرهنگی را بگونه ای اصلاح کرد که با ذائقه امروز دانشجویان و اساتید سازگاری داشته باشد.


 


منبع:

1400/08/28
14:34:34
0.0 / 5
431
تگهای خبر: آموزش , اساتید , برنامه , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
sunblog