سرپرست دانشگاه صنعتی شریف:

می خواهیم کلاس های نیمسال بعد را بصورت حضوری برگزار نماییم

به گزارش بلاگ سان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف با اعلان اینکه برای بازگشت دانشجویان به دانشگاه برای ازسرگیری آموزش حضوری، باید اعتماد آنها و خانواده شان را جلب نماییم، اظهار داشت: می خواهیم کلاس های نیمسال بعد را بصورت حضوری برگزار نماییم.

می خواهیم کلاس های نیمسال بعد را بصورت حضوری برگزار نماییم
دکتر رسول جلیلی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار نمود: با توجه به این که شرایط واکسیناسیون در کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و دولت و وزارت علوم اصرار دارند که کلاس های دانشگاه ها حضوری شوند، باید کارهای آموزشی مجازی را بصورت حضوری از سر بگیریم.
وی با تاکید بر این که در دو سال قبل هیچ فعالیت آموزشی تعطیل نشده است، افزود: در این دو سال کرونائی، هیچ کلاسی تعطیل نشده، هیچ نیمسالی لغو نشده و هیچ دانشجویی از فعالیت درسی خود محروم نشده است، ولی اکنون و بنا به ضرورت و اقتضائات و این که چرخ اقتصادی کشور باید در همه ابعاد، به حرکت درآید، می خواهیم دانشگاه ها را برای ازسرگیری آموزش حضوری بازگشایی نماییم.
دکتر جلیلی با اعلان اینکه در نیمسال جاری امکان ازسرگیری آموزش حضوری وجود ندارد، اشاره کرد: امیدواریم از شروع نیمسال بعد کلاس ها را کاملا بصورت آموزش حضوری برگزار نماییم. البته این امر مشروط بر این است که پیک جدیدی از کرونا شیوع پیدا نکند و امکاناتی که برای همگرایی با استانداردهای ستاد ملی مبارزه با کرونا، در دانشگاه وجود دارد را بتوانیم فراهم نماییم.
سرپرست دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به استانداردهای تعریف شده از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: باتوجه به این استانداردها، ظرفیت خوابگاه ها نصف می شود و هزینه تغذیه در خوابگاه ها، هم بواسطه کرونا که باید پروتکلهای بهداشتی رعایت شود و هم گرانی مواد اولیه، بسیار بالا رفته و گران شده است.
دکتر جلیلی با اشاره به عدم تمایل برخی دانشجویان برای بازگشت به دانشگاه اشاره کرد: هنوز عده ای از دانشجویان توجیه نیستند که باید برای ازسرگیری آموزش حضوری به دانشگاه بازگردند. از طرفی دیگر، برخی از خانواده های دانشجویان نیز تمایل ندارند فرزند آنها به دانشگاه بازگردد. این در حالیست که در مقابل، عده ای از خانواده ها تمایل دارند به سبب سختی های این دو سال گذشته، فرزند آنها به دانشگاه بازگردد. به این جهت، به تدریج یاید دانشجویان و خانواده آنها را راضی نماییم که به محیط دانشگاه بازگردند. یعنی باید اعتماد آنها را جلب نماییم که به کلاس های حضوری بازگردند. البته پروتکلهای بهداشتی همچنان باید رعایت شوند.
وی با اشاره به ارائه آموزش ترکیبی در دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: ارائه آموزش ترکیبی مستلزم این است که ما در سطح دانشگاه بیش از ۱۰۰ کلاس مجهز داشته باشیم. پس تا حدی که مقدور باشد، تلاش خواهیم کرد آموزش ترکیبی را خصوصاً برای کلاس های پرجمعیت ارائه دهیم؛ در عین حال احیانا کلاس های خلوت را بتوانیم بصورت کاملا حضوری برگزار نماییم.
سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در آخر اشاره کرد: جلسات دفاع از پایان نامه و رساله ها، جلسات شوراها، جلسات دانشکده ها بصورت حضوری انجام خواهد شد. البته ما ابتدا باید اساتید را به دانشگاه بازگردانیم. چونکه زمانی که اساتید به دانشگاه بازگردند، دفاع ها حضوری می شود، جلسات دانشکده ها و شوراها بصورت حضوری برگزار می گردد بعد از آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه بازمی گردند تا در نهایت بتوانیم، از ترم بعد دانشجویان کارشناسی را نیز برای ازسرگیری آموزش حضوری به دانشگاه بازگردانیم.




منبع:

1400/08/30
23:35:53
0.0 / 5
440
تگهای خبر: آموزش , اساتید , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
sunblog