رئیس دانشگاه تهران تاكید كرد

بازبینی رشته های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری با رویکرد اسلامی

به گزارش بلاگ سان رییس دانشگاه تهران با اعلان اینکه تمام رشته های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری را باید با رویکرد دینی و اسلامی بازبینی نماییم، اشاره کرد: فرآیندها در بازبینی رشته ها و همین طور تصویب رشته های جدید نیازمند تسریع هستند.

بازبینی رشته های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری با رویکرد اسلامی
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران در جمع اعضای هیئت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران، اضافه کرد: انتظار می رود دانشکده های «الهیات و معارف اسلامی» و «معارف و اندیشه اسلامی» در دانشگاه تهران، نقشی محوری در کمیته تحول علوم انسانی داشته باشند و کمک کنند تا همه رشته ها و دروس حوزه علوم انسانی و اجتماعی را با نورافکن معارف اسلامی بازبینی نماییم.
وی در بخش دیگر سخنانش از تصویب راه اندازی دانشکده حکمرانی در دانشگاه تهران توسط کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: لازم است در این دانشکده بر روی مطالبی نظیر حکمرانی اسلامی و مدل حکمرانی دینی کار نماییم.
رییس دانشگاه تهران همین طور با اشاره به شعار دانشگاه تهران در خصوص «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی»، اظهار داشت: اگر می خواهیم جهاد علمی اتفاق بیفتد، باید به شیوه های عقلانی که چتر معنویت بر روی آن برافراشته باشد و منتهی به عملگرایی شود، اقدام نماییم.
وی در تبیین چارچوب های کلی تعیین روسای دانشکده ها در دانشگاه تهران نیز عنوان کرد: آن عقلانیتی که در جهاد علمی به آن تاکید می نماییم، حکم می کند که در تعیین مدیران به خرد جمعی مراجعه نماییم و دستیابی به خرد جمعی هم با جویا شدن نظر ذی نفعان ممکن می شود. در این راستا نظرخواهی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده ها اجرا می شود.
دکتر مقیمی همین طور از دارا بودن مرجعیت علمی، ارزش مداری، اخلاق مداری، مردم داری و دارا بودن توان اجرائی بعنوان خاصیت های مدنظر در انتخاب گزینه نهایی روسای دانشکده ها نام برد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دانشکده معارف و اندیشه اسلامی در سال ۱۳۹۰ و با هدف ارتقای کیفیت ارائه دروس معارف و تربیت مدرسان معارف اسلامی برای دانشگاه های کشور تاسیس شد.
اعضای هیئت علمی این دانشکده در دیدار با رییس دانشگاه تهران به طرح دیدگاه های خود درباره بازبینی در علوم انسانی و اعلام نظر درباره موضوعات مدیریتی دانشکده پرداخته و همین طور مطالبی درباره بهسازی و گسترش فضای فیزیکی این دانشکده عنوان شد. کارکنان این دانشکده نیز در زمینه های تحول اداری و استخدامی و همین طور مسائل رفاهی با رییس دانشگاه گفت و گو کردند.




منبع:

1400/09/22
12:31:07
0.0 / 5
564
تگهای خبر: دانشگاه , كیفیت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
sunblog