دانشگاه تهران دارای دانشکده گردشگری با رویکرد بین رشته ای می شود

بلاگ سان: رییس دانشگاه تهران از تصویب مجوز تأسیس دانشکده گردشگری در هیات امنای این دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: فضای فیزیکی محل استقرار این دانشکده در املاک دانشگاه تهران واقع محدوده طرح توسعه درنظر گرفته شد.

دانشگاه تهران دارای دانشکده گردشگری با رویکرد بین رشته ای می شود
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحمد مقیمی در جمع فعالین برتر صنعت گردشگری کشور با اشاره به اهمیت گردشگری در پیشرفت کشور، اظهار داشت: گردشگری از ظرفیت های ویژه ایران است که کمتر در کشور مورد توجه قرار گرفته است. کشورهایی هستند که ظرفیت گردشگری در آنها کمتر از ایران است اما به سبب نگرش جامع و استراتژیکی که به این حوزه داشته اند، سهم بالایی از تولید ناخالص ملی و درآمدهای ارزی شان را درآمدهای حاصل از گردشگری تشکیل می دهد.
وی با اشاره به رویکرد دانشگاه تهران در خصوص «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی»، اظهار نمود: هدف اصلی در این رویکرد، این است که کارهای علمی در دانشگاه متناسب با نیازهای جامعه و در امتداد مسائل کشور طراحی و ساماندهی گردد.
رییس دانشگاه تهران اشاره کرد: در برنامه های تاسیسی و نهادسازی هایی که در دانشگاه تهران در دستور کار داریم و همین طور در حوزه گروههای علمی جدیدی که در دانشگاه شکل می دهیم، به این توجه داریم که یک رشته علمی چقدر مورد نیاز جامعه و کشور است.
وی از ایجاد دانشکده گردشگری با رویکرد میان رشته ای در دانشگاه تهران بعنوان یکی از اقدامات تاسیسی در دوره ی جدید مدیریت دانشگاه نام برد و اظهار داشت: ایجاد دانشکده گردشگری به تصویب هیأت امنای دانشگاه تهران رسیده و ساختمانی نیز برای آن در محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران درنظر گرفته شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در ادامه دکتر داود حومینیان شریف آبادی، مسئول راه اندازی دانشکده گردشگری دانشگاه تهران نیز در این نشست با اعلان اینکه توسعه گردشگری نیازمند زیرساخت های مورد نیاز، تبلیغات مناسب و آموزش دانش روز است، اظهار داشت: تاکید رییس دانشگاه تهران، تربیت نیروی کارآفرین در حوزه گردشگریست.
مسئول راه اندازی دانشکده گردشگری دانشگاه تهران از ایجاد رشته ها و گرایش های جدید بین رشته ای در این دانشکده آگاهی داد و اظهار نمود: برای ارتقای حوزه گردشگری و حل مشکلات این حوزه، دست نیاز به سوی صنعت دراز می نماییم و برای تربیت نیروهای متخصص و با مهارت، به این صنعت کمک خواهیم کرد.




1400/10/22
22:49:45
0.0 / 5
507
تگهای خبر: آموزش , برنامه , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
sunblog