اعلام آخرین مهلت ثبت نام کنکور

بلاگ سان: مهلت ثبت نام در آزمون سراسری سال 1401 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و آموزش پزشکی فردا(یکشنبه 17 بهمن) تمام می شود.

اعلام آخرین مهلت ثبت نام کنکور
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، مهلت ثبت نام جهت شرکت در کنکور ۱۴۰۱ بوسیله سایت سازمان سنجش آموزش کشور که از روز یکشنبه ۱۰ بهمن شروع شده است، فردا یکشنبه ۱۷ این ماه تمام می شود و داوطلبان می توانند در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در ایام ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیر ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود و نتایج آن نیز همانند سنوات گذشته(به جز سال ۱۳۹۹ که به سبب کرونا زمان اعلام نتایج با تغییراتی همراه بود) اواسط مرداد ماه سال آینده اعلام می شود.
انتخاب رشته داوطلبان بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ شروع می شود و برای داوطلبان بورسیه و داوطلبان دارای شرایط خاص در انتهای مرداد ماه انجام می شود.
همچنین نتایج آن نیز پیش از مهر ماه و اوایل دهه سوم شهریور ماه بوسیله سایت سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد تا داوطلبان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از شروع سال تحصیلی جدید وارد دانشگاهها شوند.
سازمان سنجش آموزش کشور همین طور تاکید کرده است که تغییراتی در سهمیه های داوطلبان در کنکور سال ۱۴۰۱ ایجاد نمی شود؛ چونکه هنوز مصوبه ای دراین زمینه ابلاغ نشده است.
همچنین با بیان این سازمان، یکی از تغییرات کنکور ۱۴۰۱ این است که پاسخ نامه ها حداقل ۷۰ تا ۸۰ دقیقه در اختیار داوطلب قرار داشته باشند و پس از اتمام کار داوطلب با پاسخ نامه اول، پاسخ نامه بعدی به داوطلب داده شود که این تصمیم امنیت آزمون را به شدت تقویت می کند. به تبع تغییر دفترچه ها در آزمون ۱۴۰۱، تعداد سئوالات آزمون نیز تغییر خواهدنمود و ممکنست تعداد پنج یا شش پرسش کمتر از گذشته باشد اما در عین حال محتوایی کردن سئوالات مدنظر سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد.
همچنین حذفیات آزمون سراسری سال آینده امروز شنبه ۱۶ بهمن بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
علیرضا کریمیان درگفت وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اضافه کرد: با احتساب افرادی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی، متقاضی شرکت در آزمون گروههای هنر و زبان نیز شده اند، مجموعا بیش از ۶۷۶ هزار داوطلب در این آزمون نام نویسی کرده اند.
وی افزود، حذفیات کنکور شامل قسمت هایی از منابع آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ است که باتوجه به محدودیت های ناشی از آموزش در دوران کرونا و سایر شرایط، نباید سوال از آنها طراحی شود و در چند جدول جداگانه مربوط به گروههای آزمایشی به تفکیک اعلام می شود.
مدیر روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ثبت نام بیش از ۵۲۰ هزار در کنکور ۱۴۰۱، اشاره کرد: تنها دو روز تا ثبت نام داوطلبان برای این آزمون باقی مانده است.
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ از یکشنبه دهم بهمن ماه شروع و در آخر روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه اختتام می یابد.






منبع:

1400/11/16
23:08:49
0.0 / 5
534
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , سایت , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
sunblog