سرپرست دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین كیفیت دانشگاه پیام نور:

اساتید بر طبق فاکتور های جدید آموزشی ارزشیابی می شوند

سرپرست دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور از الزام الحاق پیوست ˮعدالتˮ به تمامی بخشنامه های دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: با هدف گسترش عدالت محوری، طی هماهنگی با معاونت ها قرار شد تمامی بخشنامه ها دارای پیوست عدالت باشند.

اساتید بر طبق فاکتور های جدید آموزشی ارزشیابی می شوند
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر علی شجاعی فر ضمن بیان این مطلب در توضیح این پیوست به یکی از موارد شایع در زمینه پایان نامه ها اشاره نمود و اضافه کرد: عدم توزیع متوازن و قانونمند پایان نامه های مقاطع تحصیلات تکمیلی بین اعضای هیات علمی یکی از دغدغه های شایع در زمینه تحصیلات تکمیلی دانشگاه هاست و وجود پیوست عدالت همراه با بخشنامه ها سبب می شود اینگونه مسائل و یا مسائلی از قبیل نقل و انتقالات در زمینه علمی و اداری و... لطمه شناسی شده و مرتفع شوند.
وی با اشاره به اهداف مهم حوزه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور اظهار داشت: ایجاد چارچوب برای ارتباط با دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارمندان اداری در اولویت این حوزه قرار دارد و در این راستا سامانه رسیدگی به شکایات بروزرسانی شده تا واسطه ای برای این ارتباط باشد.
دکتر شجاعی فر به برنامه های مهم و در دست اجرای حوزه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور اشاره نمود و با عنوان این که پروسه ارزیابی در دانشگاه پیام نور بصورت سامانه ای خواهد شد، اضافه کرد: این سامانه نیز با هدف دسترسی اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان به پروسه ارزیابی راه اندازی می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، وی از پیش بینی فاکتورهای جدید در زمینه آموزش آگاهی داد و گفت: با توجه به این که اساتید دانشگاه ها برمبنای توانمندی های آموزشی معرفی و تقدیر نمی شوند و بطور معمول تقدیر از اساتید در زمینه پژوهش صورت می گیرد، حوزه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور شاخص هایی را پیش بینی کرده که بتوان برمبنای آن اساتید برتر آموزشی را نیز در کنار پژوهشگران برتر معرفی نمود.
سرپرست دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه پیام نور این اقدام را عامل مهمی برای افزایش انگیزه اعضای هیات علمی و همین طور معرفی آنها به دانشجویان دانست و اظهار داشت: شایسته سالاری باید در راس امور قرار گیرد تا میزان رغبت و انگیزه اعضای هیات علمی و همین طور کارمندان برای اقدامات موثر در امتداد اهداف دانشگاه بیشتر شود.
وی تدوین نقشه راه را در زمینه نظارت ضروری دانست و گفت: امر پیش گیری از تخلفات در دستور کار قرار دارد و فرایندی ترسیم می شود که این امر را نهادینه سازی نماییم و در این راستا از اعضای هیات علمی درخواست داریم چنانچه در مسائل خود دارای چالش های جدی هستند، موضوعات خودرا در سامانه ثبت کنند تا در اسرع وقت بررسی شود.



1400/11/26
11:32:21
0.0 / 5
498
تگهای خبر: آموزش , اساتید , برنامه , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
sunblog