رئیس دانشگاه شهید بهشتی اعلام كرد

آغاز آموزش حضوری دانشجویان از ۲۰ فروردین

به گزارش بلاگ سان رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تکیه بر این که آموزش تمامی دانشجویان دکتری این دانشگاه از ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ حضوری خواهد بود دانشجویان کارشناسی ارشد که پروپوزال آنها تصویب شده و همینطور دانشجویان کارشناسی ماقبل ورودی ۹۸ به صورت حضوری آموزش خواهند داشت.

آغاز آموزش حضوری دانشجویان از ۲۰ فروردین
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر سعدالله نصیری قیداری امروز در نشست خبری، گزارشی از برنامه دانشگاه شهید بهشتی در مورد نحوه آموزش دانشجویان برای نیمسال جاری عرضه داد و اظهار داشت: ما از مدتها پیش آموزش حضوری در دانشگاه را آغاز کردیم و در نیمسال گذشته فقط ۸۰۰ دانشجو در خوابگاه های ما مستقر بودند و در مجموع سه تا چهار هزار دانشجو به صورت حضوری، آموزش خویش را دنبال می کردند. ازاین رو جزو دانشگاه های پیشتاز در این حوزه بودیم. ضمن این که در جلسه هیات رئیسه دانشگاه که هر هفته برگزار می گردد نخستین دستور جلسه ما همیشه بررسی حضور دانشجویان در دانشگاه بوده است.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه ما دانشگاه را متعلق به دانشجویان می دانیم و با التزام به تأمین سلامت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی تلاش می نماییم اولویت حضور آنها را فراهم نماییم. حالا متاسفانه انتشار کرونا ویروس سبب شد که ما از حضور سه چهارم دانشجویان در دانشگاه بهره مند نباشیم اما برای ترم جاری اعلام کردیم از ۲۰ فروردین ماه و با رعایت شرایط کرونا تمامی دانشجویان دکتری به صورت ۱۰۰ در صدی در دانشگاه حضور خواهند یافت.
دکتر قیداری تصریح کرد: همینطور تصمیم گرفتیم به جز دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ مقطع کارشناسی ارشد، مابقی دانشجویانی که بخشی از پروپزوال آنها تصویب شده باشد بتوانند آموزش خویش را از همان ۲۰ فروردین به صورت حضوری دنبال کنند اما آموزش دانشجویان دوره کارشناسی که نیازمند حضور در کارگاه ها است، به صورت حضوری در دانشگاه دنبال می شود.
دکتر قیداری خاطرنشان کرد: تصمیم بر این است که همان ۲۰ فروردین تمامی دانشجویان دوره کارشناسی ورودی ۹۸ به قبل به صورت حضوری در دانشگاه آموزش ببینند و البته اگر روزی ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیتی برای آموزش ۱۰۰ درصدی اعلام نکند ما تمامی دانشجویان را در دانشگاه پذیرش خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی ضمن اشاره به حذف ترم بدون احتساب سنوات تحصیلی خیلی از دانشجویان دانشگاه اظهار داشت: متاسفانه این امر نگرانی هایی را برای ما بوجود آورده است بطوریکه در ترم گذشته ۲۰۰۰ نفر از دانشجویان ما بدون احتساب سنوات تحصیلی مبادرت به حذف ترم کردند و در ترم جاری هم این آمار حدود ۵۰۰ نفر اعلام شده است.
وی تصریح کرد: ما در دانشگاه شهید بهشتی تا حدودی سعی کردیم تسهیل گری در مقررات آموزشی دانشجویان داشته باشیم. به همین جهت مثلاً ابتدا بر مبنای فشاری که از طرف قوانین و مقررات اعمال شد با تمامی درخواست های حذف ترم موافقت کردیم، اما پس از مدتی اعلام کردیم فقط دانشجویانی که شرایط ویژه ای را داشته باشند می توانند درخواست حذف ترم بدهند که البته متاسفانه به علت این که دانشگاه تهران به دلایلی اجازه حذف ترم به همه دانشجویان را داد، دانشجویان ما هم درخواست نمودند که این تصمیم در دانشگاه شهید بهشتی هم اجرایی شود که باآنکه به دور از تدبیر مدیریتی بود، اما ما مجبور به اجرای آن شدیم.
دکتر قیداری اضافه کرد: متاسفانه دانشجویانی که درخواست حذف ترم بدون احتساب سنوات تحصیلی را می دهند به ورودی های آتی کشور که متقاضی ورود به دانشگاه هستند، فکر نمی کنند. در صورتی که ما ظرفیت های محدود خوابگاهی در کشور داریم و اگر دانشجویان دیرتر فارغ التحصیل شوند امکان ورود و ایجاد فضا برای متقاضیان جدید وجود ندارد.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی در انتها با تکیه بر این که بنای ما بر این است که امتحانات آخر ترم دانشجویان حضوری برگزار شود، اظهار داشت: ترم گذشته امتحانات خویش را به صورت ترکیبی یعنی مجازی و حضوری برگزار کردیم اما بر مبنای ستاد استانی آموزش عالی و برخی مصوبات دیگر تاکید ما این است که امتحاناتمان به صورت حضوری برگزار گردد.



1400/12/16
21:00:40
0.0 / 5
357
تگهای خبر: آموزش , برنامه , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
sunblog