رئیس دانشگاه تهران تاكید كرد

ضرورت جلوگیری از اتخاذ تصمیمات جزیره ای در دانشگاه

به گزارش بلاگ سان رییس دانشگاه تهران با اعلان اینکه به دنبال این هستیم که اختیارات ستاد دانشگاه تفویض شود، اظهار داشت: در پروسه این تفویض اختیارات باید نظارت کامل اعمال شود تا از تصمیمات جزیره ای جلوگیری شود.

ضرورت جلوگیری از اتخاذ تصمیمات جزیره ای در دانشگاه
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی در نشست شورای دانشگاه تهران که در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، با اشاره به حضور دانشکدگان و دانشکده های مستقل در ساختار صف دانشگاه تهران، اظهار داشت: نظر طراحان ایجاد دانشکدگان جدید در دانشگاه تهران این است که توازن مناسبی حتی بین دانشکده های مستقل با یکدیگر وجود ندارد و از طرفی، چندپارچگی هم مورد نقد کارشناسی است.
وی تحقق ایده های نو در دانشگاه را مستلزم بازآرایی و تحول ساختاری و واگذاری اختیارات ستاد دانشگاه دانست و اضافه کرد: این بازآرایی باید مبتنی بر مطالعه و مشورت باشد. بدین سبب اقدامات بالا به پایین و توسعه دستوری و تصنعی، جایگاهی در این بازآرایی ندارد.
رییس دانشگاه تهران، با یادآوری این که یکی از مولفه های دانشگاه کارآفرین، توسعه میان رشته ای ها است، اشاره کرد: بررسی این مساله که دانشکده های مشابه ذیل یک چتر (دانشکدگان) قرار گیرند، مورد اهتمام شورای دانشگاه باشد، البته عجله ای برای این کار نداریم و بر تامل و بررسی های بیشتر و حصول اقناع، اصرار داریم. البته این به مفهوم آن نیست که اختیارات این دانشکده ها محدود شود.
دکتر مقیمی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که اختیارات ستاد دانشگاه تفویض شود. در پروسه این تفویض اختیار باید نظارت کامل اعمال شود تا از تصمیمات جزیره ای جلوگیری شود.
رییس دانشگاه تهران از دریافت پیشنهاداتی در خصوص تشکیل دانشکدگان علوم محیطی متشکل از دانشکدگان جغرافیا، محیط زیست، منابع طبیعی و دانشکده گردشگری آگاهی داد و اظهار داشت: معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران، مسئولیت بررسی و هماهنگی درباره این مساله را با نگاه علمی و رویکرد اقناعی با مشارکت و همفکری همه ذی نفعان دارند.
دکتر مقیمی با تاکید بر بهره برداری بهینه از ظرفیت علمی اساتید، اشاره کرد: باید در رشته هایی که بازار کار چندان خوبی ندارند، یک شیفت راهبردی داشته باشیم تا این رشته ها را به حوزه های بین رشته ای وارد نماییم.
وی از بررسی ایده ایجاد دانشکدگان دیگری با سه دانشکده امور اداری، مدیریت کسب وکار و علوم مالی و حسابداری و همین طور دانشکدگان علوم و تکنولوژی های جدید با حضور مجموعه ای از دانشکده های مستقل دانشگاه تهران توسط شورای دانشگاه تهران با حضور روسای دانشکدگان، دانشکده ها، پردیس ها، مراکز و موسسه های وابسته به دانشگاه آگاهی داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی در تبیین شورای راهبردی دانشکدگان و دانشکده ها، اظهار نمود: چشم انداز آینده دانشکده ها، چشم انداز کلان دانشگاه را تشکیل می دهد. بدین سبب لازم است افرادی در شورای راهبردی دانشکده ها حضور داشته باشند که دارای توان تبیین رویکرد راهبردی بازار و حائز خاصیت های خبرگی و تخصص گرایی باشند.
رییس دانشگاه تهران در ادامه با اشاره افتتاح ساختمان های موقت دانشکده های حکمرانی و گردشگری، اظهار داشت: تمهید درباره ساختمان موقت دانشکده تجارت و مالیه راه اندازی ساختمان جدید این دانشکده را در دستور کار داریم.
وی راه اندازی دانشکده های جدید در دانشگاه تهران را با رویکرد تقاضامحوری دانست و اضافه کرد: ساختمان جدید این دانشکده با حمایت مالی بخش خصوصی راه اندازی می شود. یکی از خیرین نیز برای راه اندازی ساختمان دانشکده حکمرانی پیشقدم شده است.




منبع:

1400/12/17
11:21:30
0.0 / 5
379
تگهای خبر: اساتید , برنامه , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
sunblog