معاون رئیس جمهور:

مسئله اصلی در جوانی جمعیت فرهنگ و سبک زندگی خانواده ها است

مشهد ـ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت:  در قانون جوانی جمعیت به مسائل اقتصادی و تامین خانواده ها و جوانان تاکید شده اما مسئله اصلی در جوانی جمعیت، فرهنگ و سبک زندگی خانواده هاست.

مسئله اصلی در جوانی جمعیت فرهنگ و سبک زندگی خانواده ها است

به گزارش بلاگ سان به نقل از مهر، انسیه خزعلی در همایش سراسری مشاوران بانوان رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد اظهار نمود: هرچند در قانون جوانی جمعیت به مسائل اقتصادی و تامین خانواده ها و جوانان بسیار تاکید گردیده است، اما مسئله اصلی در جوانی جمعیت، فرهنگ و سبک زندگی خانواده هاست.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: دولت برای تشویق مردم به افزایش جمعیت، نگاه دوراندیشانه مبتنی بر پیر شدن جمعیت و تبعات ناگوار ناشی از آنرا دارد و این در حالیست که در وضعیت دشوار اقتصادی فعلی در کشور، بعضی می گویند که چرا دولت تشویق به افزایش جمعیت دارد وقتی که نمی تواند همین جمعیت را تامین کند، اما دولت می داند که پیر شدن جمعیت هزینه اش زیاد و بسیار خطرناکست بدین جهت در مقطعی از زمان برخی مسائل را تحمل می کند تا کشور را جوان نگه دارد و بتواند سرمایه بزرگ انسانی را حفظ کند.
وی بیان کرد: یکی از نقیصه ها در بحث سلامت، تامین سلامت آموزشی است چونکه گاهی اوقات آموزش های صحیحی به زنان و خانواده های جامعه داده نمی گردد یا آموزش ها کامل نیست و اشتباه ارائه شده و یا آموزش ها در جای خودش قرار نگرفته است. محور سلامت در جامعه ما خانواده و محور خانواده زن است و اگر زنان ما آگاه، توانمند، صالح و سالم باشند جامعه سالمی خواهیم داشت.
خزعلی اظهار داشت: کشور امروز در وضعیت سخت اقتصادی قرار دارد و دولت خطر کرده و هزینه ها را برای داشتن ثبات آینده پذیرفته است تا از بروز خیلی از تورم ها و فشارها جلوگیری شود، اما اگر این مسئله را رها کند، ممکنست شرایط در آینده غیرقابل تحمل شود پس باید سرمایه انسانی به لحاظ کمی و کیفی حفظ شود و حفظ این سرمایه از نظر کیفی بدین سبب است که اگر جوان یا نوجوان از هویت اصیل خود خالی شد و نگاه، هویت و سبک زندگی دیگری به او رسوخ کرد باردیگر جمعیت را از دست داده ایم و با مسئله مهاجرت و کمبود کمی جمعیت مواجه خواهیم شد.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره قانون انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی نیز اظهار نمود: خیلی از موازین شرعی در مراجعه زنان به مراکز درمانی و بیمارستان ها رعایت نمی گردد حال آن که در کشورهای اروپایی وقتی ببینند بیمار، خواهان خدمات خاصی است به او اهمیت می دهند و این جای تأسف دارد که در کشور ما به این مسئله کمتر اهمیت می دهند. در بعضی مراکز قضائی مربوط به لطمه های در رابطه با زنان و کودکان شرایطی فراهم شده که زنان خودسرپرست یا بدسرپرست لطمه دیده مجبور نشوند در ادارات مختلف پیگیر مسائل خود باشد.


منبع:

1401/02/20
12:23:23
0.0 / 5
520
تگهای خبر: آموزش , جوانان , خدمات , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
sunblog