سرپرست مركز روابط عمومی وزارت علوم تاكید كرد

نقش راهبردی مدیران روابط عمومی دانشگاه ها در دستیابی به پنج اولویت جاری آموزش عالی

سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم نقش روابط عمومی ها در دستیابی به پنج اولویت سالجاری آموزش عالی رسیدن به شعار سال و موفقیت در حوزه دانش بنیان را کلیدی توصیف کرد و اظهار داشت: روابط عمومی هایی که در این حوزه ها عملکرد موفقی داشته باشند معرفی و تجلیل خواهند شد.

نقش راهبردی مدیران روابط عمومی دانشگاه ها در دستیابی به پنج اولویت جاری آموزش عالی
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر ندا شفیعی در آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که امروز با حضور وزیر علوم، روسای برخی دانشگاه ها و مدیران کل روابط عمومی مراکز آموزش عالی در دانشگاه الزهرا درحال برگزاری است، به مهم ترین مأموریت مراکز روابط عمومی دانشگاه ها امسال اشاره نمود و اظهار داشت: جهاد تبیین یکی از مهم ترین این مأموریت ها است در واقع باید مسؤلان روابط عمومی مراکز آموزش عالی برای تحقق منویات رهبری انقلاب پیشگام و در صف اول قرار گیرند و با تولیدات محتوایی فاخر بتوانند دستاوردهای علمی را تبیین کنند.
ایشان در ادامه به پنج اولویت سالجاری وزارت علوم اشاره نمود و اظهار داشت: دست یافتن به مرجعیت علمی، آموزش و پژوهش هدفمند، نوآوری های فرهنگی، شاگرد – فناور و نوآور پروری و در نهایت تولید ثروت از دانش پنج اولویت سالجاری وزارت علوم است که انتظار می رود روابط عمومی مراکز آموزش عالی در دست یافتن به این اولویت ها نقش موثری ایفا کند.
سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم همینطور تصریح کرد: توسعه مراکز دانش بنیان در کشور از دیگر اهدافی است که ما امسال باید در حوزه روابط عمومی دانشگاه ها آنرا دنبال نماییم ازاین رو دانشگاه هایی که در دست یافتن به این اهداف عملکرد موفقی داشته باشند در جشنواره روابط عمومی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ از عملکرد روابط عمومی های برتر تقدیر و تجلیل خواهد شد.
دکتر شفیعی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک وضعیت مطلوب از روابط عمومی ترسیم نماییم این است که باید مهارت گرایی سرلوحه آنها قرار بگیرد و در زمینه های تولید کلیپ، تیزر، نماهنگ، موشن گرافی، اینفوگرافی مهارت های ویژه ای داشته باشند.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۶۴ درصد مدیران روابط عمومی مراکز آموزش عالی در رشته علوم انسانی، هشت درصد در رشته روابط عمومی و ارتباطات، چهار درصد در رشته های علوم پایه، ۲۰ درصد در رشته های فنی و مهندسی و چهار درصد در سایر رشته ها تحصیل کرده اند.
سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت علوم با بیان اینکه ۳۳ درصد مدیران روابط عمومی دانشگاه ها در سمت مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی قرار دارند، اظهار نمود: ۴۱ درصد در جایگاه کارشناس مسئول، ۲۷ درصد مدیر روابط عمومی و ۱۶ درصد هم رئیس اداره هستند.
به قول شفیعی، ۱۶ درصد مدیران روابط عمومی ها در دوره لیسانس، ۳۵ درصد دکتری و ۴۹ درصد کارشناسی ارشد تحصیل کردند.
وی در مورد چالش های حوزه روابط عمومی هم اظهار نمود: روزمرگی، عدم تخصص گرایی، بی انگیزگی، نبود بودجه مستقل، کمبود ارتباطات سخت افزاری و عدم وجود قانون و مقررات هدفمند و جامع همچون این چالش ها می باشد.
سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم همینطور خاطرنشان کرد: روابط عمومی در آموزش عالی باید نگاه راهبردی و بلندمدت داشته باشد نباید صرفاً درگیر امور روزمره باشند و برنامه محوری روابط عمومی اصل اساسی در توسعه و پیشرفت آنها در نقش رسانه ای، ارتباطی و ترویجی است.



1401/02/28
13:43:33
0.0 / 5
259
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
sunblog