هلندی ها، نگران افزایش تعداد دانشجویان خارجی

به گزارش بلاگ سان دانشگاه آمستردام در پایتخت هلند از نگرانی خود نسبت به افزایش تعداد دانشجویان بین المللی اطلاع داد.

هلندی ها، نگران افزایش تعداد دانشجویان خارجی
به گزارش بلاگ سان به نقل از ان ال تایمز، آمارهای انتشار یافته از هلند نشان داده است که تعداد دانشجویان بین المللی که به دانشگاه "آمستردام" (دانشگاه پایتخت هلند) می آیند، در حال افزایش می باشد و دانشگاه آمستردام نسبت به این مورد ابراز نگرانی کرده است. چونکه به قول رئیس هیئت مدیره این دانشگاه، مسکن کافی برای آنها وجود ندارد.
از طرفی دیگر، حجم کاری اساتید این دانشگاه در حال افزایش می باشد و با ادامه این روند دانشجویان هلندی امکان دارد فرصت تحصیل در کشور خویش را از دست بدهند.
طی چند سال گذشته، تعداد دانشجویان هلندی دانشگاه آمستردام ۶ درصد افزایش پیدا کرده است و این در شرایطی است که تعداد دانشجویان بین المللی سه برابر افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب، حدود یک سوم از ۴۱ هزار دانشجوی دانشگاه آمستردام از خارج از کشور می آیند.
این فرایند بین المللی سازی از حدود ۱۵ سال قبل شروع شده است. زمانی که دولت و شرکتهای هلندی از دانشگاه های این کشور درخواست نمودند که دانشجویان بین المللی را برای کسب دانش جذب کنند و دانشجویان هلندی را برای بازار کار جهانی آماده کنند.
در این میان، دانشگاه های هلند هم به این درخواست و فراخوان توجه کردند اما انتظار نداشتند که جذب دانشجویان خارجی به این میزان افزایش پیدا کند.
پیامدهای این رشد سریع حالا در سرتاسر دانشگاه آمستردام قابل مشاهده می باشد. اساتید تحت فشار کاری زیاد قرار گرفته اند و مکان های مطالعه کمتر و کمتر می شود. یافتن مسکن در آمستردام دشوار است، بخصوص برای دانشجویان بین المللی که آشنایی چندانی با این بازار ندارند.
و از آنجاییکه دانشگاه های هلند اجازه ندارند دانشجویان را بر مبنای ملیت خود در اولویت قرار دهند، دانشگاه آمستردام نگران آینده دانشجویان هلندی در این دانشگاه است. چونکه آنها حالا باید با دانشجویان با انگیزه از سراسر جهان برای کسب جایگاه در یک برنامه تحصیلی در کشور خودشان رقابت کنند.




منبع:

1401/03/17
22:38:28
0.0 / 5
456
تگهای خبر: اساتید , برنامه , دانشگاه , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
sunblog