دبیر پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشكی:

بدنبال تلفیق کار عملی و نظری در المپیاد دانشجویی وزارت بهداشت هستیم

به گزارش بلاگ سان، دبیر پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی اظهار داشت: ما بدنبال تلفیق کار عملی و نظری در المپیاد دانشجویی وزارت بهداشت هستیم.

بدنبال تلفیق کار عملی و نظری در المپیاد دانشجویی وزارت بهداشت هستیم
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر فرشید عابدی در نشست با دانشجویان استعداد درخشان و نخبگان وزارت بهداشت که عصر یکشنبه ۲۷ فروردین در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: تصمیم بر این بود که تغییراتی در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی شکل بگیرد. دراین زمینه المپیادهای سایر کشورها را بررسی کردیم و در بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که المپیادی تحت حوزه دانشجویی وجود ندارد.
وی با اعلان اینکه دو کشور اردن و اندونزی به عنوان بهترین ها در زمینه المپیاد هستند، اضافه کرد: کشور اردن بر موضوع مهارت در آموزش و بستر ارتباطی توجه می کند. همین طور موضوع دیجیتالیزه شدن در کانون توجه کشور اندونزی قرار گرفته است.
دبیر پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی درباره ی المپیاد ریاضی بلژیک اشاره کرد: به نظر می رسید که این المپیاد، ترکیبی از کار نظریه و عملی باشد. ما بدنبال تلفیق کار نظری و عملی در المپیاد هستیم.
وی افزود: کشور انگلستان در زمینه پدافندی ورود کرده بود. المپیاد در ایالت های آمریکا نیز متفاوت بود. کشور کانادا نیز یک رقابت تیمی به وجود آورده بود.
دکتر عابدی با اعلان اینکه سه ارزش در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی تعیین شده است، اظهار داشت: «شفافیت»، «صداقت» و «عدالت» را در المپیاد لحاظ کرده ایم. ما درنظر داریم که المپیاد دانشجویان علوم پزشکی را از رقابت به یک پروسه تبدیل نماییم.


وضعیت مهاجرت نخبگان مساعد نیست
دکتر محمد رییس زاده، رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت، : یک فرد نابغه منجر به شکل گرفتن یک اندیشه و تفکر می شود که این اندیشه و تفکر باید به بار بنشیند.
وی با اعلان اینکه باید پدری نماییم تا اندیشه را به عرصه حضور برسانیم، اشاره کرد: ما باید قدر شما و اندیشه هایتان را بدانیم تا راهگشا باشد.
رییس سازمان نظام وظیفه با اعلان اینکه حفظ نخبگان، نگهداری و نگهداشت اندیشه ها است، توضیح داد: مهاجرت نخبگان عرصه سلامت از دغدغه های ما بشمار می رود. بررسی نمودار مهاجرت بسیار نگران کننده است و شیب نگران کننده ای دارد. ما باید با تمکین از نخبگان، آنها را در کشور نگه داریم و از ظرفیت آنها استفاده نمائیم.
دکتر رییس زاده درباره ی بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: نگاه خوش بینانه به آینده در این بیانیه بیش ازهمه چیز است. بنا بر نظر رهبری، بدون نگاه خوشبینانه به آینده نمی توان گام برداشت.
وی افزود: ما به آینده امیدوار باشیم. مشکلات وجود دارد اما می توان پرواز کرد. این امکان وجود ندارد که جغد و شاهین در راه پرواز وجود نداشته باشد.
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، در نشست با دانشجویان استعداد درخشان و نخبگان وزارت بهداشت که عصر امروز، ۲۷ فروردین در دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا شد. دکتر گیلدا اسلامی از دانشگاه علوم پزشکی یزد به عنوان نماینده اعضای هیئت علمی شرکت کرد. وی از دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت درخواست نمود که سهمیه دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه های تیپ دو وزارت بهداشت در تحصیلات تکمیلی لحاظ شود.
وی اظهار داشت: تا آن زمان که این دانشجویان در دانشگاه های تیپ دو از ۵ نفر بیشتر نباشند، نمی توانند از سهمیه خود بهره گیرند. دانشجویان خوبی در دانشگاه های تیپ دو حضور دارند.




منبع:

1402/01/29
10:52:27
0.0 / 5
351
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
sunblog