دعوت از دانشجویان برای حضور در مسابقه ساخت ماهواره مکعبی اپسکو

بلاگ سان: سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه (APSCO) با همکاری سازمان فضایی ایران، مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت ماهواره مکعبی را برگزار می نماید.

دعوت از دانشجویان برای حضور در مسابقه ساخت ماهواره مکعبی اپسکو
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، در این رویداد، سه تیم دانشجویی از هر کشور، وارد مسابقه شده و بعد از ارائه پیشنهاد انجام ماموریت فضایی ازطریق یک ماهواره مکعبی ۳یو و یا تلفیقی از واحدهای کمتر (جمعا ۳ یو)، در دوره آموزشی و طراحی ماهواره شرکت خواهند کرد.
بعد از مرحله طراحی اولیه، یک تیم از هر کشور به مرحله طراحی دقیق و ساخت نمونه مهندسی راه خواهد یافت. هزینه سخت افزاری ساخت نمونه مهندسی توسط اپسکو تامین خواهد شد.
تیم های دانشجویی مشتاق شرکت در این رویداد، حداکثر تا ۸ مرداد ماه سال جاری می توانند اسناد خودرا تکمیل و به ایمیل ir.isa@IranACC ارسال نمایند.
اطلاعات تیم در قالب پیوست (انگلیسی)، نامه معرفی از دانشگاه شامل نام تیم، نام سرپرست و اعضای تیم، سند پیشنهاد ماموریت (انگلیسی)، سند پیشنهاد ماموریت از اسناد ثبت نام در این مسابقه تعیین شده است.
در مرحله اول تیم ها می توانند نمونه مهندسی ماهواره های خودرا عرضه کنند، ولی در مرحله نهایی، ساخت مدل مهندسی، برمبنای دستورالعملی که توسط اپسکو ارائه خواهد شد، صورت خواهد پذیرفت.
همین طور زیرساخت های مورد نیاز جهت طراحی و ساخت ماهواره مکعبی باید در امتداد تحقق اهدافی چون امکان سنجی انجام ماموریت توسط ماهواره مکعبی طبق شرایط مسابقه، دردسترس بودن زیرساخت های مورد نیاز و برآورد هزینه برای نمونه پروازی باشد.
به نقل از روابط عمومی سازمان فضایی ایران، بعد از دریافت اسناد تیم ها، هر یک از تیم ها طی یک جلسه آنلاین مبادرت به معرفی خود همراه با ارائه پیشنهاد ماموریت به زبان انگلیسی خواهند کرد.
بعد از بررسی پیشنهادها و ارائه تیم ها، سازمان فضایی ایران سه تیم برتر را به اپسکو معرفی می کند.




منبع:

1402/04/27
11:57:27
0.0 / 5
385
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
sunblog