مدیرعامل سازمان خدمات شهرداری تهران عنوان كرد

استقرار گشت های جمع آوری معتادان وکارتن خواب ها در شب های سرد تهران

بلاگ سان: مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برنامه های این سازمان برای روزهای سرد پایتخت و کمک به معتادان و افراد بی خانمان را تشریح نمود.

استقرار گشت های جمع آوری معتادان وکارتن خواب ها در شب های سرد تهران
احمد احمدی صدر در گفت و گو با ایسنا، در مورد تمهیدات و برنامه های شهرداری تهران پیرامون کمک به افراد بی خانمان و معتادان در ایام سرد پیش رو، اظهار داشت: هرساله تدابیر ویژه برای اسکان افراد بی خانمان در ایام سرد اندیشیده می شود و این در حالیست که در طول سال گشت های فوریتی این سازمان بصورت ۲۴ ساعته در سطح شهر فعال می باشند تا مبادا فرد بی خانمانی بی سرپناه نباشد.
به گفته ی ایشان، در فصل گرما به سبب گرمی هوا، ضرورتی به استقرار گشت های ویژه نیست و یا مددسراهای سیار راه اندازی شود؛ اما با سرد شدن هوا تمهیدات خاصی متناسب با فصل سرد سال، اندیشیده می شود.
احمدی صدر با اعلان اینکه با شروع فصل پاییز گشت های این سازمان بصورت ویژه، در سطح شهر تهران مبادرت به گشت زنی می کنند، اضافه کرد: مضاف بر آن اگر شبی بارانی در تهران داشته باشیم و پیش بینی هواشناسی در خصوص باران، کاهش دمای هوا و... باشد، این گشت ها بصورت ویژه به ویژه در مکان هایی که حضور معتادان و افراد بی خانمان بیشتر است، مستقر خواهند شد و اگر هوا بیش از اندازه سرد باشد، حتما از مدد سراهای همراه استفاده می نماییم.
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که مراکز نگهداری معتادان متجاهر ظرفیت قابل توجهی دارد و از مدتی قبل نیز طرح جمع آوری این معتادان متجاهر که اغلب افراد بی خانمان و کارتن خواب هستند؛ شروع شده و تا حالا نیز استمرار داشته و دارد و تعداد بسیار کمتری از این افراد در سطح خیابان ها در شب های سرد نسبت به گذشته حضور دارند.
احمدی صدر با تکیه بر این که به لطف الهی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با وجود برف فراگیر در تهران هیچ موردی از فوت افراد بی خانمان در شب های سرد نداشتیم و این در حالیست که در کمتر از یک دهه قبل آمار فوتی ناشی از سرما چشم گیر بود، افزود: ما مراقب هستیم و همکاران ما بی وقفه و شبانه روزی آماده هستند، اما اگر شهروندی نیز افراد بی خانمانی را مشاهده کرد با سامانه ۱۳۷، تماس گرفته و آدرس را اعلام کنند و اگر کمتر از یک ساعت ما به آن منطقه نیامده و ساماندهی و جذب صورت نگرفت حتما با سامانه ۱۳۷ با داخلی نظارت و بازرسی تماس گرفته و از ما شکایت کنند.




منبع:

1402/07/24
08:26:42
0.0 / 5
278
تگهای خبر: برنامه , خدمات
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
sunblog