مدیركل مدیریت عملكرد و بازرسی استانداری تهران تاكید كرد

راستی آزمایی گزارشات ارسالی فساد اداری و تخلف دستگاهها به سامانه سامد

به گزارش بلاگ سان، مدیرکل مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری تهران اظهار داشت: گزارشاتی که از فساد اداری، تبعیض و تخلفات دستگاهها به سامانه سامد ارسال می شود توسط بازرسین بررسی و مورد راستی آزمایی قرار می گیرد.

راستی آزمایی گزارشات ارسالی فساد اداری و تخلف دستگاهها به سامانه سامد
اسدالله تقی زاده در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند بررسی گزارش تخلفات دستگاهها و فساد اداری در سامانه سامد اظهار داشت: باتوجه به سیاست های اتخاذی دولت سیزدهم در خصوص ارتباط تنگاتنگ با مردم و حضور مسئولان در برنامه ها و مناسبت های مختلف و همین طور بصورت مستمر در استان تهران، این امر از شروع به کار دولت مردمی درحال اجراست و این مساله در قالب برنامه های ملاقات چهره به چهره، سامانه تلفنی ۱۱۱ سامد و همین طور حضور مردم در دیدارهای مسئولان استانی و شهرستانی در نمازهای جمعه پیگیری می شود.
وی ادامه داد: در نماز جمعه تهران بصورت مستمر میز خدمت و ارتباط مردمی برگزار می گردد و ارتباط دو سویه خوبی بین مردم و مدیران کل انجام شده است، البته این طرح در ابتدا از دید مردم نمایشی جلوه می کرد و حتی برخی اعتراضات از اجراهای مناسبتی به ما ارسال می شد که وقتی مردم استمرار را مشاهده نمودند و حتی پیگیری ها و به ثمر نشستن درخواست ها را دیدند، اطمینان خوبی به میز خدمت پیدا کرده و الان در مصلی امام خمینی(ره) تهران با رویکرد روبه رشد مثبت هر جمعه درحال اجراست.
وی افزود: حالا رویکرد در ملاقات های مردمی تخصصی شده و حتی پیشنهادات و پیگیری های بسیاری برای بهتر شدن این برنامه ها دارند و این ارتباطات از یک حرکت کوتاه مدت به یک برنامه منسجم و کاملا چندجانبه تبدیل گشته و ارتباطات خوبی را بصورت زنجیره وار در تمام سطوح تا نهاد ریاست جمهوری شکل داده است. میز خدمت موجب دیدارهای مستمر مردم و مدیران کل در نماز جمعه و همراه آنان چون ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شده و همدلی خوبی شکل گرفته است.
مدیرکل مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری اشاره کرد: باتوجه به برنامه های پیش بینی شده برای افزایش اعتماد عمومی مردم و پیگیری درخواست ها، نیاز است بخش های تخصصی ادارات فعالانه تر وارد عمل شوند. حضور مسئولان در جمع مردم گام اولیه بوده و ظرفیتی بزرگ را در امتداد تحقق شعار دولت مردمی سیزدهم شکل داده اما بی شک استمرار و نتیجه بخشی امورات مردم در گام بعدی مهم تر از شروع کار است.
وی افزود: در استان تهران تکلیف سنگین است و این نیازمند کار بسیار و همراهی سایر دستگاه های اجرائی خصوصاً قوه قضائیه است، که همکاری دو سویه و همنوایی در تهران با همراهی دستگاه قضا شکل گرفته و گزارشاتی که از فساد اداری، تبعیض و تخلفات دستگاهها به این اداره کل و سامانه سامد ارسال می شود، توسط بازرسان بررسی و مورد راستی آزمایی قرار می گیرد.
تقی زاده اضافه کرد: این امور با حساسیت بعد از پیگیری به دستگاه های ناظر و هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری انتقال داده می شود و بصورت تخصصی بررسی و به آن توجه خواهد شد. از شروع دولت سیزدهم در استانداری تهران بیش از ۷۰ مورد پرونده بررسی شده که با آنها برخورد لازم در امتداد مبارزه با فساد انجام شده و این مسیر ادامه دارد.




منبع:

1402/08/11
13:07:54
0.0 / 5
254
تگهای خبر: برنامه , دستگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
sunblog