در گزارش بلاگ سان مطرح شد

مجموع كمك های مردمی برای مهار كرونا به مرز ۹۲۰ میلیارد ریال رسید

به گزارش بلاگ سان معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: تابحال مجموع كمك های نقدی و غیر نقدی مردمی به جمعیت هلال احمر در مورد كرونا به رقم ۹۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

مجموع كمك های مردمی برای مهار كرونا به مرز ۹۲۰ میلیارد ریال رسید

وحید سلیمی معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین اقدامات سازمان داوطلبان در مورد جلوگیری از کرونا اظهار داشت: هلال احمر و داوطلبان این جمعیت از آغاز شروع کرونا با انجام اقدامات مختلف برای مقابله با کرونا و کمک به هموطنان نیازمند وارد میدان شدند.
وی با اشاره بر جمع آوری ۳۲۰ میلیارد ریال کمک های نقدی مردم برای مهار کرونا تصریح کرد: بعلاوه ارزش کمک های غیر نقدی مردمی هم به رقم ۶۰۶ میلیارد ریال رسیده که مجموع این مبالغ حدود ۹۲۰ میلیارد ریال است.
معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان با اشاره به اینکه تا دوم خرداد ماه سالجاری قریب به ۲۱۱ هزار و ۸۰۰ بسته بهداشتی میان اقشار صدمه پذیر توزیع شده است، بیان نمود: تا این تاریخ ۲۰۰ هزار بسته حمایتی و معیشتی هم میان خانوارهای متاثر از کرونا توزیع شده است. بعلاوه ۵۰۰ هزار بسته بهداشتی هم از محل کمک های نقدی مردمی و با همکاری وزارت بهداشت میان بیماران خاص توزیع شده است.
سلیمی با اشاره بر برگزاری ۹۶۰ کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی، اضافه کرد: تابحال بیشتر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار ماسک، بیشتر از ۱۴۷ هزار جفت دستکش، ۸۰ هزار لباس سرهمی مخصوص کارکنان مراکز درمانی توسط داوطلبان خانه های هلال تولید و توزیع شده است.
وی با تشریح جزئیات گندزدایی از معابر عمومی توسط داوطلبان این سازمان، عنوان کرد: تابحال ۱۷ هزار و ۲۲۰ معبر و خیابان به مسافت ۹۲ هزار کیلومتر، قریب به ۴۹ هزار وسیله نقلیه شخصی و عمومی، ۹۶ گرمخانه، ۴۳ زندان، ۳ هزار و ۵۷۱ مسجد، بیشتر از هزار همراه سرا و ۵۲ هزار و ۴۴۰ مکان دیگر ضدعفونی و گندزدایی شده است.
معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان افزود: تابحال ۵۷۹ پزشک و پیراپزشک داوطلب در ۶۷ نقاهتگاه برپاشده به عرضه ۵۶ هزار و ۹۰۰ نفر ساعت خدمات درمانی پرداخته اند.
سلیمی با اشاره بر پوشش بیشتر از هزار و ۳۰۰ منطقه حاشیه نشین و کم برخوردار خاطرنشان کرد: با کمک داوطلبان و نیروهای جمعیت هلال احمر طرح های جلوگیری از کرونا در این مناطق اجرا شده تا شاهد افزایش شمار مبتلایان در این مناطق نباشیم.
وی افزود: سازمان داوطلبان به منظور آگاه سازی و دعوت از عموم مردم برای مشارکت در برنامه های هلال احمر در مورد ویروس کرونا، به ارسال بیشتر از ۳ میلیون و ۵۰۰ پیامک و تهیه و توزیع ۶۲۸ هزار بروشور اقدام نموده است.
معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان با اشاره به اینکه تابحال برای ۴۶ تشکل مردم نهاد برای پشتیبانی در بیمارستان ها و انجام امور خیریه مجوز صادر گردیده است، اظهار داشت: در این میان ۵۷۹ تشکل و ۱۳۰ بنگاه اقتصادی در اجرای برنامه های سازمان داوطلبان در زمینه مهار کرونا مشارکت داشته اند.
سلیمی در انتها با اشاره بر همکاری هزار خانه هلال در سرتاسر کشور برای جمع آوری کمک های مردمی، تصریح کرد: تابحال ۷۲ هزار و ۷۰۰ داوطلب این سازمان به میزان ۹۶۶ ساعت فعالیت داوطلبانه انجام داده اند.

1399/03/12
12:17:55
5.0 / 5
1935
تگهای خبر: برنامه , رمان
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
sunblog