دبیرشورای آموزش تخصصی وزارت بهداشت خبرداد

استفاده از تجارب اساتید برای استانداردسازی آموزش مجازی

به گزارش بلاگ سان دبیرشورای آموزش تخصصی وزارت بهداشت، از استانداردسازی آموزش مجازی و اجرای طرح توانمندسازی اعضای هیئت علمی در دانشكده دندانپزشكی اطلاع داد و تصریح كرد كه با تشكیل كارگروه هایی از اساتید علاقمند جهت استفاده از تجربیات آنان در تدوین شیوه نامه آموزش مجازی انجام می شود.

استفاده از تجارب اساتید برای استانداردسازی آموزش مجازی

به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر بهزاد هوشمند در جلسه شورای آموزشی دانشکده دندانپزشکی، با اشاره به جایگاه ممتاز دانشکده دندانپزشکی شهیدبهشتی، تقویت این نقطه قوت را لازم دانست و اظهار داشت: وجود زیرساخت های مناسب و قرارداد دبیرخانه شورای آموزش وزارت بهداشت با دانشگاه علوم پزشکی مجازی، شرایط را برای تحقق این هدف مهیا ساخته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از استانداردسازی آموزش مجازی و اجرای طرح توانمندسازی اعضای هیئت علمی در دانشکده دندانپزشکی اطلاع داد و اشاره کرد که با تشکیل کارگروه هایی از اساتید علاقمند جهت استفاده از تجربیات آنان در تدوین شیوه نامه آموزش مجازی انجام می شود.
دبیرشورای آموزش تخصصی وزارت بهداشت و مدیر گروه آموزشی پریودانتیکس دانشکده دندانپزشکی درخاتمه از زحمات اساتید و اعضای هیئت علمی دانشکده در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ قدردانی نمود.
دکترمحسن دالبند رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی هم در این جلسه اظهار داشت: تربیت و آموزش نیروی انسانی مومن، متعهد و علمی ماهر رسالت این دانشکده است اما در شرایط فعلی فراگیران باید شیوه کنار آمدن با شرایط خاص وبحرانی نظیر اپیدمی کرونا را با رعایت تمام اصول و پروتکل های بهداشتی فرا بگیرند.
وی ضمن تبیین اقدامات انجام شده در امتداد پیشگیری و کنترل کرونا همچون PPEفرد، تهویه هوا، رعایت وکنترل بهداشت اشاره کرد: کارهای آموزشی دانشکده به صورت تدریجی، با تعداد محدود نیروی انسانی(دانشجو، بیمارو سایر نیروهای انسانی) و توأم با اصول منطقی آغاز می شود.
رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در انتها ضمن تقدیر از زحمات اساتید، اعضای هیئت علمی و دستیاران تخصصی در خدمت رسانی به بیماران و ارائه درمان های اورژانسی دندانپزشکی در اپیدمی کرونا اشاره کرد که با تمام نیرو و امکانات در امتداد رفع مشکلات و پیشبرد اهداف آموزشی ودرمانی دانشکده تلاش خواهدنمود.
در ادامه جلسه دکتر شاهین کسرایی معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درمورد دستورالعمل های ستاد ملی کرونا درمورد ادامه فعالیت مراکز دانشگاهی، ظرفیت خوابگاه های دانشجویی توضیحاتی بیان کرد.
به قول دکتر کسرایی، برنامه آموزش کلینیکی دانشجویان به صورت منعطف ومتغیر و مرحله به مرحله تنظیم شده است. پیش از ورود دانشجویان دندانپزشکی ترم ۱۲ به بخشها با همکاری معاونت درمان جلسه توجیهی آموزش حفاظت فردی – اجتماعی برای دانشجویان برگزار می گردد و سپس دانشجویان وارد دانشکده وبخشها می شوند. غربالگری بیماران، دانشجوبان، اساتید و دیگر اعضای دانشکده از نظر بیماری انجام می شود و درصورت مناسب بودن وضعیت، بخشها به فعالیت درمانی و برنامه های آموزشی خود ادامه می دهند و در غیر این صورت برنامه های آموزشی دانشجویان تغییر می یابد.
دکتر کسرایی اشاره کرد: گروه های آموزشی در این شرایط باید ضمن آموزش پروتکل های بهداشتی، رعایت و پیشگیری، اصول بهداشتی و برنامه های عملی به شکلی برنامه ریزی کنند که احساس نگرانی و استرس فراگیران و خانواده هایشان نسبت به بیماری به حداقل برسد تا دانشجویان بتوانند با آرامش خاطر به آموزش و کار عملی ادامه دهند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این جلسه در مورد مسایل جاری آموزش همچون برنامه ریزی بخش ها برای بازگشایی، مسائل در رابطه با دانشجویان، آموزش مجازی دروس و مسائل در رابطه با آموزش دستیاران تخصصی بحث و بررسی صورت گرفت.



1399/03/18
23:51:07
5.0 / 5
1959
تگهای خبر: اساتید , برنامه , رمان
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
sunblog