بانكی پور در گزارش بلاگ سان مطرح كرد

پیشنهاد تشكیل كمیسیون ویژه خانواده در مجلس یازدهم

به گزارش بلاگ سان نماینده مردم اصفهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاد تشكیل كمیسیون جمعیت و خانواده در مجلس یازدهم را داده ایم تا قادر بر نظارت بیشتر بر عملكرد مجریان این حوزه باشیم.

پیشنهاد تشكیل كمیسیون ویژه خانواده در مجلس یازدهم

امیرحسین بانکی پور در گفتگو با خبرنگار مهر، بالا رفتن ازدواج را یکی از معضلات اصلی خانواده در کشور دانست و اظهار داشت: دیر ازدواج کردن منشأ خیلی از مشکلات دیگر در حوزه خانواده است. ازدواج باید در موقع خودش صورت گیرد و جوانان باید به بلوغ عقلی و عاطفی برسند. ازاین رو باید مسیرهایی به جهت اینکه جوانان به این بلوغ برسند ایجاد شود.
نماینده مردم اصفهان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد تشکیل کمیسیونی ویژه در مجلس برای پیگیری مسائل جمعیت و خانواده اطلاع داد و خاطرنشان کرد: بر مبنای بررسی ها و برای جلو رفتن امور این حوزه به این نتیجه رسیدیم که کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده داشته باشیم. این کمیسیون خیلی از طرح ها و لوایحی که در دوره های قبل تکمیل نشده است را به نتیجه می رساند. هم چنین با این اقدام قوانینی که از قبل وجود داشته ولی اجرایی نشده اند هم پیگیری می شود.
بانکی پور با اشاره به اینکه از این طریق به دنبال ایجاد یک نهاد متولی خانواده هستیم، اضافه کرد: تشکیل کمیسیون خانواده باعث نظارت ویژه بر عملکرد مجریان در مورد ازدواج و جمعیت می شود و خروجی آن هم قوانین خوب اجرایی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه تسهیل ازدواج یکی از اولویت های مجلس یازدهم است، عنوان کرد: تاکید ما بر هر نوع ازدواج نیست بلکه باید با آموزش شاخصهای ازدواج برای جوانان شرایط انتخاب درست و ازدواج موفق را برای آنها فراهم نماییم. در همین راستا باید آموزش مهارت های زندگی را در برنامه های درسی مدارس و دانشگاه ها تعبیه کرد. هم چنین آموزش بحث های اخلاق خانواده و تعاملات بین افراد باید مورد توجه نهادهای فرهنگی و متولی باشند.
ازدواج جوانان بحران جمعیت کشور را حل می کند
نماینده مردم اصفهان با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از بحران جمعیت کشور با مرتفع ساختن مشکل ازدواج جوانان حل می شود، اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور داریم؛ اگر ۲ میلیون نفر از این تعداد هم ازدواج کنند نیازی به سیاست های تشویقی فرزندآوری نیست. چونکه اغلب زوجین تمایل برای فرزند اول را دارند و همین مبحث کوچک تاثیر زیادی بر جمعیت خواهد داشت.
بانکی پور با اشاره به تاثیر مسائل اقتصادی بر ازدواج دیر هنگام جوانان، خاطرنشان کرد: اساسا تنها مشکل مساله فرهنگی نیست و مشکل اقتصادی هم وجود دارد. اما در عین وجود مشکلات اقتصادی، تغییرات فرهنگی تاثیر بیشتری در تأخیر سن ازدواج دارد. موانع اقتصادی دیر یا زود حل می شوند اما عمق مشکل فرهنگی بیشتر است. برای مثال سن ازدواج در خانواده های مرفه که مشکلی ندارند هم بالا است ازاین رو مساله اصلی فرهنگی است اما اساسا این مساله نافی مشکلات اقتصادی نیست.
موضوع «ازدواج اجباری» ارتباطی به مجلس نداشت
وی در ادامه درباره ازدواج الزامی هم توضیح داد: ازدواج الزامی یک بازی رسانه ای بود و مبحث هم مربوط به دو سال قبل است. حتی مطرح کننده این مورد هم نماینده مجلس نبوده است و طرح آن هیچ ارتباطی با مجلس ندارد.
این نماینده مجلس افزود: این مساله اصلاً ارزش پرداختن ندارد. هر عقل سلیمی می داند که ازدواج نمی تواند الزامی باشد و امری اختیاری است. در این راستا باید موانع را برطرف کرد و سیاست های تشویقی اجرا کرد تا جوانان به سمت ازدواج قدم بردارند و اجبار اصلاً عقلانی نیست.


منبع:

1399/03/30
11:55:35
5.0 / 5
1816
تگهای خبر: برنامه , جوانان , رسانه , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
sunblog