در گزارش بلاگ سان مطرح شد؛

حضور داوطلبان مردمی در ۲۶۱ بیمارستان برای كمك به كادر درمان

بلاگ سان: رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر اظهار داشت: 261 بیمارستان و مركز درمانی در سطح كشور از كمك های داوطلبان مردمی و حضور آنها در بیمارستان ها برای یاری كادر درمان برخوردار شدند.

حضور داوطلبان مردمی در ۲۶۱ بیمارستان برای كمك به كادر درمان

محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر، با توضیح درباره مشارکت تشکل های مردم نهاد، خیریه ها و گروه های جهادی در مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: قسمتی از خدمات و کمک های مؤمنانه ای که در موضوع کرونا از طرف جمعیت هلال احمر انجام شد، بوسیله تشکل های مردم نهادی و خیریه ها بود. این گروه ها با مجوز و مدیریت هلال احمر مبادرت به جمع آوری و توزیع کمک های مردمی کردند و سازمان داوطلبان نیز تابحال برای ۴۷ مجموعه مجوز فعالیت در عرصه مقابله با کرونا را صادر کرده است.
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره بر زمینه فعالیت تشکل های مردم نهاد نیز عنوان کرد: تشکل ها و گروه های مردمی تابحال در زمینه انجام پروژه های مقابله و پیش گیری از کرونا کارهای مختلفی انجام داده اند و اقدامات آنها کمک بسیار بزرگی به کشور کرده است. انجام اموری همچون گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن، تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای خانوارهای لطمه دیده از کرونا، آموزش و توزیع بسته های بهداشتی در اماکن و مناطق پر خطر، و حضور در بیمارستان ها برای کمک به کادر درمان همچون اقدامات گروه های مردمی بوده است.
نصیری با تاکید بر حضور نیروهای داوطلب مردمی در بیمارستان ها نیز اشاره کرد: ۱۹ تشکل مردم نهاد برای کمک به کادر درمان و همراهی بیماران در ۲۴ بیمارستان استان تهران حضور بهم رساندند. بطور کلی ۲۶۱ بیمارستان و مرکز درمانی در سطح کشور از کمک های تشکل های مردم نهاد برخوردار شدند.
وی با اعلان اینکه تابحال مجموع کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده توسط گروه های مردمی به بیش از ۱۱۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است، اشاره کرد: مجموع کمک های نقدی مردمی نیز به رقم ۶۰ میلیارد و کمک های غیر نقدی به بیش از ۵۹ میلیارد تومان رسیده است.
توزیع بیش از ۲۵۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره بر توزیع بیش از ۲۵۲ هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی میان خانواده های نیازمند و متأثر از کرونا، اظهار داشت: بعلاوه ۳۳۳ هزار و ۸۰۰ بسته بهداشتی نیز توسط گروه های مردمی میان قشر نیازمند توزیع و آموزش های بهداشتی برای پیش گیری از ابتلاء به کرونا نیز انجام شده است.
نصیری اضافه کرد: تابحال نیز با کمک این مجموعه ها بیش از ۱ میلیون عدد انواع ماسک میان خانواده های حاشیه نشین و نیازمند، ۱ میلیون جفت دستکش، بیش از ۳ میلیون مواد ضدعفونی کننده، ۲۲ هزار لیتر الکل، بیش از ۴۴ هزار گان بیمارستانی و ۵۵ هزار لباس ایزوله بیمارستانی میان کادر درمان توزیع شده است.
تهیه ۴۴ دستگاه ونتیلاتور توسط خیرین
وی با اعلان اینکه تابحال ۴۴ دستگاه ونتیلاتور با کمک خیرین تهیه شده است، اشاره کرد: این دستگاه ها به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان و با مشارکت و حمایت خیرین، داوطلبان و بنگاه های اقتصادی خریداری و میان بیمارستان ها توزیع شده است.


منبع:

1399/05/14
22:52:39
5.0 / 5
1360
تگهای خبر: دستگاه , رمان
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
sunblog