بررسی شكایت دانشجویان و فارغ التحصیلان بورسیه در كمیسیون اصل نود

به گزارش بلاگ سان، سخنگوی كمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی شكایت برخی از دانشجویان و فارغ التحصیلان بورسیه در نشست امروز كمیته فرهنگی این كمیسیون اطلاع داد.

بررسی شكایت دانشجویان و فارغ التحصیلان بورسیه در كمیسیون اصل نود
علی خضریان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به نشست بامداد امروز (سه شنبه) کمیته فرهنگی کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: پرونده شکایت برخی از دانشجویان و فارغ التحصیلان بورسیه در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت. مبحث پرونده، شکایات برخی از این افراد و ظلمی بود که طی سال های گذشته به دانشجویان و فارغ التحصیلان در جذب هیات علمی صورت گرفته بود.
وی ادامه داد: جلسه امروز با ریاست حجت الاسلام محمود نبویان تشکیل شد و مسؤلان وزارت علوم شامل آقای دکتر صدیقی، خاکی صدیق، رضوان طلب، کی نژاد و مسؤلان پارلمانی و نظارتی وزارت علوم به همراه مسئولانی از دیوان عدالت اداری و نمایندگان شکات حضور داشتند.
این نماینده مجلس افزود: مسؤلان وزارت علوم گزارشی را درباره اتفاق رخ داده ارائه و اذعان کردند که آمار ۳ هزار و ۶۰۰ نفر که بورسیه بودند و در حقشان جفا شده است، اشتباه است و مجموع تخلفات شامل حدود ۴۰ نفر است که پرونده آنها در حال بررسی است.
خضریان یادآورشد: مسؤلان وزارت علوم تاکید داشتند که روند عادی در جذب فارغ التحصیلان بورسیه طی شده است. بنابراین با عنایت به ظلمی که در حق گروهی از این افراد صورت گرفته است مقرر شد در جلسه هفته آینده، وزارت علوم طرح و پیشنهاد خویش را برای جبران این ظلم صورت گرفته، ارائه کند.
وی اظهار داشت: نمایندگان شاکیان درباره اعداد و ارقامی که مسؤلان وزارت علوم اعلام کردند، تردید داشتند و معتقد بودند که وزارت علوم هنوز به این مساله رسیدگی نمی کند و در مراحل مختلف بخصوص جذب فارغ التحصیلان و اجرای حکم دیوان عدالت اداری و حتی ارائه درس در گروه های مختلف در دانشگاه ها دست اندازی می کند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: قرار شد نماینده شکات مستندات بیشتری به کمیته کمیسیون ارائه کنند، مسؤلان وزارت علوم هم آمار دقیق تری اعلام کنند و در جلسه هفته آینده کمیسیون تصمیم جامعی گرفته شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: به نظرم وزارت علوم در مقطعی به علت خط و ربط سیاسی در جذب فارغ التحصیلان بورسیه دخالت کرده است. این مورد در روند قانونی باید رسیدگی می شده بنابراین جنجال و فضا سازی رسانه ای صورت گرفته دور از منطق صورت گرفته است.




منبع:

1399/05/15
23:33:54
5.0 / 5
1469
تگهای خبر: رسانه , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
sunblog