آغاز فرآیند نظرسنجی سازمان سنجش از داوطلبان كنكور

سازمان سنجش آموزش كشور به منظور رفع نقصها حوزه های برگزاری آزمون سراسری سال 99 و برگزاری هر چه بهتر فرآیند آزمون در ایام آینده از داوطلبان این آزمون نظرسنجی می كند.

آغاز فرآیند نظرسنجی سازمان سنجش از داوطلبان كنكور


به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، نخستین روز برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ از ساعت ۸ بامداد امروز با رقابت بیشتر از ۱۱۳ هزار داوطلب گروه آزمایشی هنر در بیشتر از ۷۷۷ حوزه امتحاتی تحت تدابیر ویژه بهداشتی شروع شد و این آزمون طی سه روز آینده یعنی روزهای پنج شنبه ۳۰، جمعه ۳۱ مرداد و شنبه یکم شهریور ماه برای سایر گروه های آزمایشی ادامه دارد.
از ۱۱۳ هزار داوطلب گروه آزمایشی هنر حدود ۱۰۲ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه خویش را دریافت نمودند. در واقع بیشتر از ۹۰ درصد داوطلبان این گروه آزمایشی موفق به دریافت کارت آزمون شدند که میزان مشارکت دقیقا مانند سال قبل اعلام شده است.
حدود ۵۱۰ هزار نفر در آزمون فردا شرکت خواهند کرد و روز جمعه هم ۵۹۴ هزار نفر داوطلب در گروه آزمایشی تجربی رقابت خواهند کرد و در نهایت آزمون گروه آزمایشی زبان در روز شنبه با شرکت بیشتر از ۱۷۴ هزار داوطلب برگزار می شود.
بر مبنای اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در فاصله دو هفته مانده به برگزاری آزمون ۴۸ سالن ورزشی و ۱۰ مصلی در مناطق مختلف کشور به فضای برگزاری آزمون افزوده شده است، کل فضای برگزاری پارسال دو میلیون و صد هزار متر مربع بود که فضای سال جاری ۵ میلیون متر مربع است و فاصله صندلی ها هم حداقل یک متر و ۸۰ سانتی متر است که در بعضی مناطق به دو متر هم می رسد.
در برگزاری آزمون سال جاری و به علت شیوع ویروس کرونا، نهادهای نظامی نظیر سپاه، ارتش، بسیج، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و برخی نهادهای دیگر با دست اندرکاران برگزاری این آزمون مهم همکاری خواهند کرد. بدین سان که ارتش و سپاه با سازمان سنجش آموزش کشور در مورد اجرای پروتکل های بهداشتی داوطلبان کنکور در ایام برگزاری آزمون همکاری خواهد نمود و بسیج هم حوزه در تکریم خانواده ها بیرون حوزه های امتحانی فعالیت می کند.
با عنایت به شیوع کرونا و تبعات آن برای مردم جامعه و به تبع آن نظام آموزش عالی، دستورالعمل های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای اجرا به دانشگاهها و موسسات آموزشی مجری آزمونهای سراسری ابلاغ گردیده و بر این اساس نظارت بر اجرای موارد بهداشتی با دقت نظر بیشتری توسط این سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می پذیرد و لازم است داوطلبان هم با همکاری و رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله فیزیکی و زدن ماسک، این سازمان را در برگزاری مطلوب آزمونها یاری کنند.
به منظور مساعدت و همراهی بیشتر با داوطلبان و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی همچون ایجاد فرصت مناسب برای ضدعفونی کردن فضا، امکانات و تجهیزات از جانب حوزه های برگزاری آزمون و همینطور به منظور پیشگیری از تراکم جمعیتی داوطلبان در حوزه ها برای کاهش حداکثری انتشار ویروس کرونا، این سازمان در جهت تدابیر اتخاذ شده جهت ارتقاء ایمنی حوزه ها و به تبع آن داوطلبان، با تایید ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، مبادرت به افزایش روزهای برگزاری آزمون از ۲ روز به ۴ روز در آزمون سراسری نموده است.
عوامل اجرایی و حفاظتی در جهت حفظ صحت و سلامتی داوطلبان آزمون همکاری خواهند داشت ودر این راستا تعداد عوامل اجرایی برگزاری آزمونها، نسبت به سال قبل حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و سالن آزمون، با گنجایش مناسب در نظر گرفته شده و صندلی ها با فاصله فیزیکی مصوب ۱۸۰ سانتی متر از هم، چیده شده اند.
سازمان سنجش آموزش کشور به منظور رفع نقصها حوزه های برگزاری آزمون سراسری سال 99 از نظر اجرای پروتکل های بهداشتی و برگزاری هر چه بهتر فرآیند آزمون در ایام آینده از داوطلبان این آزمون همچون داوطلبان معلوم و استثنایی نظرسنجی می کند فرم نظرسنجی بر روی سایت این سازمان انتشار یافته است.




منبع:

1399/05/29
13:27:31
5.0 / 5
1372
تگهای خبر: رمان , سایت , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
sunblog