انهدام شبكه بزرگ جعل مدارك تحصیلی در كشور

به گزارش بلاگ سان جانشین فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری پنج تن از اعضای باند بزرگ جعل مدارك تحصیلی و شناسایی دفاتر آنان در سه استان كشور توسط مأموران پلیس امنیت عمومی اطلاع داد.

انهدام شبكه بزرگ جعل مدارك تحصیلی در كشور
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، سردار حمید هداوند در تشریح جزئیات این خبر اعلام نمود: مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشرافیت بالای خود و به دنبال یک کار دقیق علمی و پلیسی از فعالیت شبکه بزرگ جعل مدارک تحصیلی در تهران و برخی از استان های مرکزی کشور آگاه و بلافاصله تحقیقات در این حوزه را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه جاعلان در زمینه مدرک دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا، پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی فعال بودند، اضافه کرد: سرانجام با تلاش شبانه روزی مأموران مخفیگاه این باند در یکی از مناطق شرقی شهر تهران شناسایی و طی یک عملیات ضربتی پنج تن از اعضای اصلی آن دستگیر شدند.
سردار هداوند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 46 عدد مهر، هولوگرام های دانشگاهی، برگه های خام مدارک تحصیلی آماده تحویل، پرینتر، لپ تاپ، فلش مموری و حدود 200 مدرک خام جعل شده کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ همینطور از شناسایی دفتر این جاعلان در دو نقطه از استان تهران و همینطور دفاتر آنان در استان های اصفهان، البرز، فارس و قم اطلاع داد و اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضائی اقدامات لازم نسبت به بسته شدن این دفاتر انجام گرفته است.
این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: تابحال بیشتر از سه تن از همدستان و دلالان در رابطه با این باند دستگیر شده و تلاش ها برای دستگیری سایر افراد در رابطه با باند مذکور هم همچنان در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ است.
سردار هداوند از شناسایی و احضار برخی از شاکیان و افرادی که مدارک تحصیلی، پزشکی و طب سنتی جعلی خویش را از این باند دریافت کرده بودند، اطلاع داد و اظهار داشت: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد متهمان از این طریق توانسته بودند در مجموع چندین میلیارد ریال درآمد کسب کنند.
جانشین فرمانده انتظامی پایتخت با اخطار به استفاده کنندگان از اسناد جعلی اظهار داشت: افرادی که از اسناد و مدارک جعلی استفاده می نمایند برابر قانون مجرم بوده و تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند.
براساس گزارش سایت پلیس، این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه قانون مجازات سختی را برای کسانی که از مدارک و اسناد جعلی استفاده می نمایند در نظر گرفته است، تصریح کرد: امکان دارد کسانی عنوان کنند که قادر هستند مدارک جعلی معتبر را تهیه کنند اما شهروندان باید هوشیار بوده و فریب این افراد را نخورند و تلاش کنند مدارک خویش را از مراجع ذی صلاح تهیه کرده و مطمئن باشند هیچ فرد واسطه گری هم نمی تواند مدارک معتبر را برای آنها تهیه نماید.



1399/06/08
21:34:04
5.0 / 5
1136
تگهای خبر: رمان , سایت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
sunblog