سرفصل آموزشی دوره ارشد رشته تاریخ اجتماعی ایران تصویب گردید

به گزارش بلاگ سان سرفصل آموزشی دوره كارشناسی ارشد ˮرشته تاریخ اجتماعی ایرانˮ در جلسه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی بررسی و كلیات آن مصوب شد.

سرفصل آموزشی دوره ارشد رشته تاریخ اجتماعی ایران تصویب گردید
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، جلسه ۱۸۴ شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورایعالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل و با حضور سعیدرضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار گردید.
در این نشست بررسی سرفصل آموزشی دوره کارشناسی ارشد "رشته تاریخ اجتماعی ایران" در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین در دستور قرار گرفت و گزارشی در این حوزه توسط حجت الاسلام و المسلمین الویری، رئیس کارگروه علوم تاریخی عرضه شد.
الویری با اشاره به اینکه تاریخ اجتماعی، حوزه و رویکرد جدیدی در مطالعات تاریخی به شمار می آید که عوامل و بسترهای اجتماعی را در کانون توجه خود قرار می دهد، اظهار داشت: این حوزه به مناسبات اجتماعی در دوره های مختلف تاریخی همچون به اقشار و طبقات گوناگون اجتماعی، جنبش های اجتماعی نهادها و سازمان های اجتماعی و غیره توجه دارد.
وی افزود: برنامه درسی کارشناسی ارشد تاریخ اجتماعی ایران بگونه ای تدوین شده است که بتواند حوزه های مغفول و کمتر بررسی شده را در برنامه درسی خود بگنجاند تا از این طریق دانشجویان و کارورزان تاریخ با ابعاد نوین رشته تاریخ آشنا شده و هم بعد نظری تاریخ را تقویت نمایند.
به گزارش شورایعالی انقلاب فرهنگی، در ادامه این گزارش حجت الاسلام والمسلمین الویری اهداف و لزوم راه اندازی این رشته و نقش و توانایی فارغ التحصیلان رشته تاریخ اجتماعی ایران را شرح داد.
سپس اعضا به کلیات سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته تاریخ اجتماعی ایران، رای مثبت داده و بررسی جزئیات این برنامه در دستور کار قرار گرفت.



1399/06/21
17:44:08
5.0 / 5
1089
تگهای خبر: برنامه , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
sunblog