آموزش عالی كرونایی در بوته نقد و نظر،

اگر استاد بداند كه كار او نظارت می شود، وقت بیشتری برای تدریس می گذارد

بلاگ سان: عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن بیان اینكه در ترم پیش ما در آموزش مجازی شرایط سخت تری داشتیم، اظهار داشت: دانشگاه های ما هم مانند تمام دنیا باید به سمت استفاده از آموزش مجازی سوق پیدا كنند.

اگر استاد بداند كه كار او نظارت می شود، وقت بیشتری برای تدریس می گذارد
دکتر علیرضا رضوانی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: ما در سیستان و بلوچستان از مرکز فاصله بسیاری داریم، ولی در بحث اینترنت و فضای مجازی شرایط خوبی را داریم و از آغاز اسفند سال قبل بستر آموزش مجازی به سرعت فراهم گردید و کلاس ها را به صورت الکترونیکی آغاز کردیم.
وی افزود: از آنجایی که خیلی از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با مشکل اینترنت مواجهند، ما علاوه بر آموزش برخط، خیلی از فایل های درسی را از راه واتساپ یا تلگرام در اختیار دانشجویان قرار دادیم تا دانشجویان همیشه این فایل ها را در اختیار داشته باشند.
استاد تمام دانشگاه سیستان وبلوچستان با اشاره به مشکلات برگزاری امتحانات در دوران کرونا اظهار داشت: کیفیت امتحان ها آنطور که باید، نبود و در ترم گذشته از آنجائیکه برای نخستین بار این شرایط را تجربه کردیم، با نارسایی ها و عدم آموزش همراه بودیم.
رضوانی با اشاره به ترم جاری افزود: در ترم جاری امکانات بیشتری فراهم گشته است و من به شخصه روند برگزاری امتحانات برای دانشجویانم را تغییر خواهم داد.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به علت رساله خود، حتما باید در دانشگاه حضور داشته باشند، اضافه کرد: با عنایت به اجبار حضور این دانشجویان در دانشگاه، دانشگاه خوابگاه هایی را برای آنها فراهم نموده است و با رعایت تمامی پروتکل ها به صورت ۱ و ۲ نفره در خوابگاه ها زندگی می کنند تا بتوانند دروس عملی خویش را هم انجام دهند.
رضوانی تصریح کرد: ما از تابستان شرایطی را برای دانشجویان بومی فراهم کردیم تا با رعایت پروتکل ها در آزمایشگاه ها حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه انجام نظارت و سنجش ضروری می باشد، اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور، افزایش بی رویه تورم به علت عدم نظارت است. اعضای هیات علمی هم باید مورد سنجش و نظارت قرار گیرند تا هرکس کار خویش را به نحو احسن انجام دهد. بدین سان استاد در انجام کار خود دقیق تر می شود.
رضوانی در اینباره افزود: اگر استاد بداند که کار او نظارت می شود، وقت بیشتری برای تدریس می گذارد و تلاش می کند روش های بهتری را برای انتقال مطلب عرضه نماید. البته این نظارت باید در مورد دانشجویان هم صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه آموزش مجازی یک فناوری جدید است، خاطرنشان کرد: دنیا به این سمت می رود که از آموزش مجازی استفاده بیشتری کند. ما هم باید از این تجربه درس بگیریم تا در آینده از این نوع آموزش بعنوان یک روش مکمل استفاده نماییم. کرونا ما را مجبور کرد که به این سمت حرکت نماییم.
رضوانی خاطرنشان کرد: ترم پیش در ابتدا شرایط سختی داشتیم. در کلاس حضوری حرکات بدن استاد مانند حرکات دست، صورت، راه رفتن و یا سوال پرسیدن و ارتباط چشمی با دانشجو به روند تدریس کمک می نماید. ولی در آموزش مجازی این شرایط وجود ندارد. البته هم اکنون ما خویش را با شرایط سازگار کردیم. من تمامی فایل ها را تغییر دادم و از نو، پاورپوینت درست کردم تا انتقال مطالب به دانشجویان به شیوه بهتری صورت گیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ما بعنوان استاد باید خویش را در این خصوص ارتقا دهیم تا تدریس به دانشجویان را به شیوه بهتری انجام دهیم.



1399/08/02
21:11:46
5.0 / 5
787
تگهای خبر: تدریس
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
sunblog