دانشجویان، مخالف تجربه مجدد آموزش غیرحضوری

به گزارش بلاگ سان رئیس كرسی یونسكو در آموزش مهندسی با اشاره به نتایج نظرسنجی از 560 دانشجوی مهندسی درباره آموزش غیرحضوری اظهار داشت: اغلب دانشجویان معتقد بودند در كلاس های برخط، عدالت آموزشی بهتر از كلاس های حضوری رعایت نشد. بیشتر شركت كنندگان در این نظرسنجی، با گزاره ی ˮمشتاقم بار دیگر تجربه آموزش غیرحضوری را تكرار كنمˮ مخالفت كردند اما اغلب آنها معتقدند تركیب آموزش برخط و آموزش حضوری مفیدتر است.

دانشجویان، مخالف تجربه مجدد آموزش غیرحضوری
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر حسین معماریان ضمن بیان ابن مطلب، درباره این نظرسنجی اظهار داشت: این نظرسنجی با هدف آگاهی از واکنش دانشجویان مهندسی بعد از گذشت یک نیم سال تحصیلی غیرحضوری و با همکاری کرسی یونسکو و انجمن آموزش مهندسی انجام شد و در آن۵۶۰ پاسخ از ۹ دانشگاه ثبت گردید که عمده این دانشجویان در دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و امیرکبیر تحصیل می کردند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره برخی نتایج این نظرسنجی اظهار داشت: برمبنای نتایج این نطرسنجی، درصد زیادی از دانشجویان ساعات بسیار کمی را در کلاس های بر خط حضور داشتند اگرچه واحدهای معمول را ستاندن کرده بودند. ۶۷ نفر از شرکت کنندگان اعلام نمودند کمتر از یک ساعت در هفته مطالعه داشتند و نتایج این نظرسنجی نشان داد اغلب دانشجویان از لپ تاپ استفاده می کردند.
بگفته عضو فرهنگستان علوم، نتایج این نظرسنجی نشان میدهد بطور کلی، در برقراری ارتباط برخط مشکلی وجود نداشته است. همین طور اغلب دانشجویان اعلام نموده اند شرایط محل سکونت جهت شرکت در کلاس های برخط مناسب بوده است. همین طور اغلب شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند در کلاس برخط تعامل بین مدرس و دانشجویان و میان دانشجویان با یکدیگر کمتر از کلاس های حضوری بوده است.
معماریان با بیان این که«اغلب دانشجویان با گزاره ی "تدریس و ارائه های غیرحضوری استادان بهتر از روش حضوری بوده است" مخالف بودند» اظهار داشت: علاوه بر این، بیشتر آنها با جمله ی تکالیف و مطالب درسی بارگذاری شده بیشتر از شیوه حضوری بوده است، موافق بودند. همچنین، آنها مخالفت خودرا با جمله ی "در دروسی که مستلزم کارهای عملی و آزمایشگاهی بود به مشکلی برنخوردم" اعلام نمودند.
وی ادامه داد: نتایج این نظرسنجی نشان داد اغلب دانشجویان معتقد بودند در کلاس های برخط، عدالت آموزشی بهتر از کلاس های حضوری رعایت نشد. بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی، با گزاره ی "مشتاقم بار دیگر تجربه آموزش غیرحضوری را تکرار کنم" مخالفت کردند اما اغلب آنها معتقدند ترکیب آموزش برخط و آموزش حضوری مفیدتر است.
برمبنای یافته های این نظرسنجی، نفر از شرکت کنندگان با جمله "فرآیند یاددهی و یادگیری غیرحضوری از کاستی های زیادی برخوردار است" بطور صددرصدی موافق بودند.
بگفته رئیس کرسی یونسکو در آموزش مهندسی در پایان، اغلب این دانشجویان مهندسی بیان نمودند که سلامت برگزاری امتحان های برخط از آزمون های حضوری کمتر بوده است.




منبع:

1399/09/11
13:15:41
5.0 / 5
492
تگهای خبر: آموزش , تدریس , دانشگاه , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
sunblog