در گزارش بلاگ سان مطرح شد؛

عرضه خدمات درمانی توسط بانوان بسیجی به خانوارهای در قرنطینه

به گزارش بلاگ سان رئیس بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: بانوان بسیجی همزمان با هفته بسیج با رفتن به منازل بیماران کرونایی، یه عرضه خدمات ازجمله غربالگری و غیره می پرداختند.

عرضه خدمات درمانی توسط بانوان بسیجی به خانوارهای در قرنطینه

مینا بیابانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد اقدامات بسیج جامعه زنان در هفته بسیج اظهار داشت: سال جاری با عنایت به انتشار کرونا محور اصلی اقدامات بسیج کمک به مشاغل صدمه دیده از قرنطینه و خانواده های نیازمند بود. بدین منظور هم مرحله سوم کمک های مومنانه از لحاظ تنوع خدمات، توسعه بیشتری پیدا کرد و در چندین مرحله کمک های مومنانه را انجام دادیم. توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی میان خانواده های نیازمند و در قرنطینه همچون اقدامات ما بود.
وی با عرضه آماری از اقدامات انجام شده طی سه ماه گذشته، تصریح کرد: در این مدت بیشتر از ۱۳۳ هزار بانوی جهادگر بسیجی در اجرای طرح کمک مومنانه مشارکت داشتند. در این مدت هم بیشتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بسته معیشتی و ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار بسته بهداشتی میان نیازمندان توزیع شده است.
بیابانی با توضیح در مورد خدمات انجام شده در زمینه بهداشتی در هفته بسیج خاطرنشان کرد: در طرح کمک مومنانه و در جهت طرح شهید سلیمانی، بسیجیان در گروه های مختلف بهداشتی ساماندهی شدند و با تماس با خانواده ها، برای اجرای خدمات درمانی به منازل آنها اعزام می شدند.
وی توضیح داد: این طرح به شکلی بود که بیمار ابتدا با سامانه ۴۰۳۰ تماس حاصل می کرد و بعد از ثبت اطلاعات، یک تیم پزشکی متشکل از یک پزشک، ۴ پرستار و ۱۱ بهورز با حضور نیروهای بسیج زنان برای معاینه و غربالگری اعضای خانواده به منزل آنها اعزام می شدند. در صورت احتیاج به انتقال بیماران به بیمارستان، این امر با هماهنگی همکاران انجام می شد و در غیر این صورت در صورت احتیاج به استراحت در نقاهتگاه ها، این افراد به این مکان ها منتقل می شدند.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور اظهار داشت: کسانی که باید در قرنطینه خانگی می ماندند هم در صورت توانایی مالی برای خرید اقلام غذایی، این امر با کمک نیروهای بسیج انجام می شد و اقلام مورد نیاز بیماران نیازمند هم با همت نیروهای بسیج و خیرین تهیه و توزیع می شد.
وی در مورد کمک اعضای بسیج زنان به کادر درمان، تصریح کرد: برخی از اعضای بسیج با سپری کردن دوره های آموزشی مورد نیاز، در بیمارستان ها حضور می یافتند و برای کمک به مدافعان سلامت به صورت شیفت بندی مبادرت به همکاری می کردند.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور در مورد تولید اقلام بهداشتی توسط اعضای این سازمان، عنوان کرد: در هفته بسیج و قبل از آن هم مبحث تولید ماسک، شیلد، مواد ضدعفونی کننده و توزیع مجانی آنها میان نیازمندان را داشتیم که در این هفته به اوج خود رسید. تولید محتواهای فرهنگی، آموزشی و معنوی در فضای مجازی به شکل راه اندازی مسابقات، پویش ها، ادعیه و غیره به منظور اشاعه فضای معنوی و شاد میان خانواده ها هم توسط اعضای بسیج انجام شده است.
بیابانی در انتها تصریح کرد: تمامی این خدمات در چارچوب کمک مومنانه و با محوریت کمک به خانوارهای صدمه دیده از قرنطینه، کمک معیشتی و درمانی و کمک به کادر درمان همچنان هم ادامه دارد.


منبع:

1399/09/14
12:17:29
5.0 / 5
490
تگهای خبر: آموزش , خدمات , رمان , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
sunblog