معاون آموزشی وزیر بهداشت خبر داد

ضرورت همگرایی بین دانشگاه های كلان منطقه آموزشی 6

به گزارش بلاگ سان معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت همگرایی بین دانشگاه های کلان منطقه آموزشی 6 اشاره کرد: باید در این منطقه افق آینده 10 ساله تدوین شود.

ضرورت همگرایی بین دانشگاه های كلان منطقه آموزشی 6
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر حق دوست در مراسم امضای تفاهم نامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت با کلان منطقه ۶ آموزشی با اشاره به امکانات این منطقه شامل جمعیت مناسب، مواهب الهی، امنیت منطقه، رشد فاکتورهای کلی اجتماعی، اقتصادی و سابقه، تاریخ و هویت ملی که می تواند بعنوان سرمایه اجتماعی قلمداد شود، اظهار داشت: خوشبختانه کلان منطقه ۶ دارای امکانات بالقوه خوبی است. بدین سبب باید تلاش کنید تا افق روشنی برای ۱۰ سال آینده منطقه ترسیم کنید و برای ماندگاری آن موضوع را به تایید هیات امنای منطقه برسانید.
وی با تاکید بر اینکه می توان ایده های خلاقانه جدیدی را در بستر سند توسعه منطقه، ایجاد و در قالب تفاهم نامه های جدید بین دانشگاه های منطقه از امکانات همه آنها استفاده بهینه کرد، اظهار نمود: در همین راستا لازم است کمیته معین و روابط عمومی کلان منطقه فعال شود، برای اینکه انعکاس دهنده کارهای این منطقه است.
معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: کلان منطقه آموزشی ۶ می تواند در حوزه هایی که امکانات و زیرساخت های مورد نیاز آن در منطقه مهیا است، به قطب تبدیل شود؛ پس همگرایی کلید موفقیت در همه امور است که باید به امور مالی و اداری منطقه نیز تسری یابد.
به گزارش وبدا، در ادامه دکتر قزلباش، رئیس کلان منطقه ۶ آمایشی با اشاره به مهجور ماندن حوزه آموزش در همه دوران، اظهار داشت: در کلان منطقه ۶ همیشه آموزش و پژوهش، اولویت اول است و تلاش می نماییم تا از تهدیدها فرصت بسازیم؛ پس باتوجه به نبود دانشگاه مادر در کلان منطقه ۶، زمینه همکاری و پیشرفت دوشادوش دانشگاه های این منطقه برقرار شد و سعی کردیم رقابتی سالم در میان دانشگاه های این منطقه ایجاد شود؛ خوشبختانه در مواردی مانند ماموریت ویژه و حل معضل آلودگی هوا، دستاوردهای خوبی به وجود آمده است.
قزلباش اشاره کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه و در امتداد افزایش استانداردها، حضور دانشگاه های منطقه در رنکینگ های مختلف است تا در حوزه بین المللی سازی نیز جایگاه اصلی منطقه را بیابیم.
وی ادامه داد: بااینکه کرونا محدودیت هایی ایجاد کرد، اما موجب شد مرزها حذف شوند و با جلسات و جشنواره های مجازی موفق شدیم دانشگاه های کلان منطقه ۶ را در سطح دنیا معرفی نماییم.
در ادامه دکتر قائمی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از برگزاری طرح توانمندی اعضای هیات علمی با همکاری EDC های دانشگاه های منطقه به صورت وبینار آگاهی داد و اضافه کرد: این طرح، طاها (طرح آموزش هدفمند اعضای هیات علمی) نام دارد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در آخر جلسه با اعلان اینکه در کلان منطقه ۶ آمایشی، یک درصد از سهمیه پژوهش به مرجعیت اختصاص یافته است، ابراز امیدواری کرد که با طرح های ارائه شده در این کلان منطقه، سرانه آموزشی منطقه افزایش یابد.




منبع:

1399/10/25
19:53:08
0.0 / 5
387
تگهای خبر: آموزش , جشنواره , دانشگاه , مراسم
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
sunblog