معاون آموزشی وزارت علوم اعلام كرد

ترم آینده دانشگاهها مجازی است

بلاگ سان: معاون آموزشی وزارت علوم با تکیه بر اینکه آموزش دانشجویان در ترم آینده مجازی خواهد بود، اظهار داشت: در صورتیکه ستاد مقابله با کرونا، مصوبه ای در خصوص حضور دانشجویان اعلام نماید شیوه آموزش تغییر خواهد نمود.

ترم آینده دانشگاهها مجازی است
دکتر علی خاکی صدیق در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح جزئیات برگزاری امتحانات آخر ترم دانشجویان و همینطور نحوه آموزش دانشگاه ها در ترم آینده اشاره نمود و اظهار نمود: نحوه آموزش دانشجویان در ترم آینده کاملا بستگی به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا دارد و تابحال مصوبه ای به منظور آموزش حضوری دانشگاه ها از جانب این ستاد صادر نشده است. ازاین رو برپایه روند ترم قبل، کلاس های ترم آینده به شکل مجازی برگزار خواهد بود، مگر اینکه مجوز حضور دانشجویان را از جانب ستاد دریافت نماییم.
وی همینطور در مورد نحوه آموزش دروس عملی دانشجویان هم اظهار داشت: ما درخواست هایی به منظور اعطای مجوز برای دانشگاه هایی که دانشجویان بومی دارند نظیر دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی داریم تا این دانشگاه ها دروس عملی خویش را به شکل حضوری در محل زندگی خود برگزار کنند. اما هنوز این مجوز صادر نشده است.
معاون آموزشی وزارت علوم همینطور به تقاضای تصویب آئین نامه دورکاری از جانب برخی دانشگاه ها اشاره نمود و اضافه کرد: در جریان جزئیات این آئین نامه نیستم اما به نظر می آید این مورد در مورد فعالیت کارکنان دانشگاه ها باشد که تصمیم گیری در مورد آن با معاونت آموزشی وزارت علوم نیست.
وی در مورد امتحانات آخر ترم دانشجویان هم اظهار داشت: هم اکنون امتحانات دانشجویان به شکل مجازی برگزار می گردد و برای ارزیابی دوره های الکترونیکی ما از قبل دستورالعملی به دانشگاه ها ابلاغ کردیم و آن این بود که ارزیابی نباید منوط به امتحان آخر ترم باشد بلکه باید دانشجویان در طول ترم و به صورت مستمر ارزیابی شوند تا مقداری صحت ارزشیابی افزایش یابد و برای امتحان آخر ترم هم که بخش کوچکی از ارزیابی ها را پی دارد هم اعلام کردیم دانشگاهها از امکانات نرم افزارهای موجود برای بالا بردن امنیت امتحانات استفاده کنند.
وی تاکید کرد: البته برخی دانشگاه ها نظیر دانشگاه تهران سیستم ها و سازوکار خودشان را دارند و دانشگاه ها با عنایت به امکاناتی که دارند می توانند راهکارهای خویش را برای تأمین امنیت امتحانات به کار بگیرند ازاین رو ما دستورالعمل واحدی که همه برپایه آن عمل کنند، عرضه نکردیم.
دکتر خاکی صدیق در مورد اعتراض به رأی دیوان عالی عدالت اداری در مورد حقوق اعضای هیأت علمی هم تاکید کرد: این دیوان تاکید کرده است باید یک سقفی را در مورد حقوق اعضای هیأت علمی اعمال نماییم که این سقف قبلا در حقوق اعمال نمی شد و میزان آن حدود هفت برابر حقوق پایه اعضای هیأت علمی است و اگر اجرایی شود حقوق اساتید تمام و دانشیارها کاسته می شود.




منبع:

1399/11/04
22:42:51
0.0 / 5
410
تگهای خبر: آموزش , اساتید , الكترونیك , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
sunblog