رئیس دانشگاه امیركبیر:

در سال جدید موضوع مهارت افزایی دانشجویان را با جدیت دنبال می نماییم

به گزارش بلاگ سان رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اقدامات این دانشگاه در سال 99 عنوان کرد: ما در سال 1400 نیز ارتباط با صنعت را حفظ خواهیم کرد و مهارت افزایی دانشجویان را پیگیری خواهیم کرد. تا هر دانشجو باید بعد از فارغ التحصیلی حداقل یک مهارت عمده داشته باشد.

در سال جدید موضوع مهارت افزایی دانشجویان را با جدیت دنبال می نماییم
دکتر سید احمد معتمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: اواخر سال ۹۸، معضل کرونا به ما تحمیل شد و ما کار سختی داشتیم. چونکه باید زیرساخت های لازم را فراهم می کردیم. کرونا مساله جدیدی در کشور بود ولی خوشبختانه توانستیم خیلی سریع برای این مشکل چاره پیدا نماییم.
وی در این رابطه افزود: دقیقا پس از نوروز ۹۹ آموزش به شیوه مجازی انجام شد و در طول ترم نیز به جهت اینکه از نظر مسائل کیفی و امتحانات افت نداشته باشیم، اقداماتی را انجام دادیم و کوشیدیم آموزش دانشجویان لطمه چندانی نبیند.
رئیس دانشگاه امیرکبیر در مورد اقدامات انجام شده این دانشگاه در سال ۹۹ اضافه کرد: ما در زمینه تحقیقات کارهای خوبی داشتیم. همین طور قراردادهای صنعتی ما نیز رشد بسیار خوبی داشت و می توان گفت در طول این سال ها بینظیر بود و دریافتی ما از قراردادهای صنعتی رشد ۴ تا ۵ برابری داشته است که تا حالا تحقق پیدا کرده است. این بدان معنا است که ما به سمت دانشگاه های نسل سوم و دانشگاهی که در جهت نیازهای کشور عمل می کند، گام هایی برداشته ایم.
دکتر معمتدی در ارتباط با عملکرد دانشگاه امیرکبیر در زمینه نوآوری و فناوری اظهار داشت: ما در زمینه نوآوری و فناوری رشد خوبی را شاهد بودیم و شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد تحت حمایت ما در دانشگاه از مرز ۱۳ عبور کرد که این رقم در بین دانشگاه های کشور بی نظیر است. ما در موضوع مهارت افزایی نیز با قدرت بیشتری کار را دنبال می نماییم تا هر دانشجو پس از فارغ التحصیلی حداقل یک مهارت عمده داشته باشد.
وی با اعلان اینکه ما در رتبه بندی های دانشگاهی همچنان مانند گذشته روند صعودی خودرا حفظ کردیم، اشاره کرد: شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی در رتبه بندی دانشگاه ما نذاشت. در مجموع با تلاش مدیران، اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه، سال خوبی را پشت سر گذاشتیم.
دکتر معتمدی با اشاره به شعار سال ۹۹ اشاره کرد: ما بوسیله رشد قراردادهای صنعتی و پروژه هایی که گرفتیم، و در بحث نوآوری، کمکی که به افراد نوآور کردیم تا بتوانند فعالیت بیشتری داشته باشد، دقیقا در جهت تحقق شعاری بود که مقام معظم رهبری به درستی در سال ۹۹ مطرح نمودند.
وی در ارتباط با اهداف دانشگاه امیرکبیر برای سال ۱۴۰۰ اضافه کرد: ما در سال ۱۴۰۰ نیز همین روند را دنبال میکنیم، بحث مهارت افزایی را با قدرت بیشتری دنبال میکنیم و بحث قراردادهای صنعتی را همچنان با قوت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه امیرکبیر در نهایت اظهار نمود: ما از چند سال پیش، بحث بازبینی برنامه آموزشی را داشتیم که باید تغییرات بدهیم. همین طور بحث (دوره های کار و آموزش پایدار "کوآپ") را دنبال خواهیم کرد. قبل از این و در تابستان سال ۹۹ دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با همکاری مجموعه ای از شرکتهای صاحب نام، دوره های کار و آموزش پایدار (کوآپ) را طراحی و پیاده سازی کرده است. بطوریکه در این دوره ها دانشجویان می توانند با وارد شدن به سازمان های پیشرو، از باتجربه ها فوت و فن جدید یادگرفته و بدون هزینه، روش های حل مساله در محیط های واقعی را یاد بگیرند. دانشجویان می توانند دو ترم همراه با دو تابستان، به صورت تمام وقت در شرکت های همکار کوآپ مشغول به کار شده و بدون نیاز به پرداخت هزینه، کارشناسی خودرا در پنج سال (۱۰ ترم) دریافت نمایند. این فارغ التحصیلی همراه با ۸ ماه سابقه کاری با بیمه، خواهد بود.




منبع:

1400/01/02
01:15:11
0.0 / 5
365
تگهای خبر: آموزش , اساتید , برنامه , پروژه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
sunblog