در گزارش بلاگ سان مطرح شد؛

آغاز عملیات رسانه ای ایران جوان بمان با هدف افزایش جمعیت

به گزارش بلاگ سان مسئول کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت اظهار داشت: عملیات رسانه ای #ایران جوان بمان، با انتشار محتواهای در ارتباط با جمعیت و با هدف جریان سازی فرهنگی، در فضای مجازی شروع به کار کرد.

آغاز عملیات رسانه ای ایران جوان بمان با هدف افزایش جمعیت
سید حامد حسینی مسئول کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای عملیات رسانه ای با محور افزایش جمعیت اطلاع داد و اظهار داشت: به مناسبت روز ملی جمعیت و با عنایت به اهمیت و جایگاه ویژه مبحث جمعیت، از ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۱۴۰۰/۲/۳۰ عملیات رسانه ای با هشتگ «#ایران جوان بمان» شروع شد. وی ادامه داد: این عملیات با طراحی کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت و با همکاری مجموعه ها و نهادهای فعال و دغدغه مند حوزه جمعیت و رسانه برگزار شده است. مسئول کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت خاطرنشان کرد: عملیات رسانه ای «#ایران جوان بمان»، با انتشار محتواهای در ارتباط با جمعیت و مسائل پیرامونی آن به منظور آگاهی بخشی و توجه دهی مسئولین و مردم و با هدف جریان سازی فرهنگی در جامعه در مبحث کاهش جمعیت به راه افتاده است.
حسینی با اشاره بر محورهای این عملیات اظهار داشت: نخستین هدف و محور این عملیات، تبیین معضلات سالخوردگی جمعیت است چونکه طبق آمار محققین، جمعیت ایران هم اکنون در مرحله انتقال ساختار سنی از جوانی به سال خوردگی است. محور بعدی هم تبیین ارزش فرزند و فرزندآوری است. متأسفانه بر مبنای آمارها، اقبال و ذائقه فرزندخواهی مردم به شدت رو به کاهش است. وی افزود: تبیین اهمیت مقابله با اسقاط و قتل جنین هم از دیگر اهداف این طرح است. هم اکنون گزارش ها و آمارهای رسمی از آن حکایت می کند که روزانه دو هزار سقط غیرمجاز در کشور انجام می شود. مسئول کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت، با اشاره بر دیگر ابعاد این عملیات رسانه ای عنوان کرد: تبیین صدمه های تک فرزندی یکی از مهم ترین موضوعات برای ترغیب والدین به فرزندآوری بوده و یکی از اهداف ما هم است. کارشناسان ۲۱ صدمه برای تک فرزندی شمرده اند که این معضل علاوه بر صدمه های فردی، صدمات جدی بر پیکره جامعه وارد می نماید. حسینی اضافه کرد: تبیین جایگاه والای مادری هم در این عملیات می گنجد. متأسفانه امروزه در اثر تبلیغات سوء و فرهنگ سازی های غلط، جایگاه والای مادری تضعیف و کمرنگ شده است. در حالیکه نقطه عروج و اوج کمال یک زن زمانی است که مادر می شود. وی تصریح کرد: مطالبه از نهادهای حاکمیتی هم یکی از مهم ترین محورهای عملیات رسانه ای «ایران جوان بمان» است. گره های مهم جمعیتی مگر با مطالبه جدی مردم و فعالان فرهنگی از حاکمیت و دولت حل نخواهد شد.

1400/03/06
12:15:31
0.0 / 5
356
تگهای خبر: رسانه , فرهنگی
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
sunblog