آغاز ثبت نام پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه امیرکبیر

بلاگ سان: مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امروز ۱۵ فروردین ماه شروع می شود و تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

آغاز ثبت نام پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه امیرکبیر
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور ارتقاء کیفی دوره­ های دکتری و پشتیبانی از استعدادهای درخشان و در قالب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آئین نامه داخلی، تعداد کمی از فارغ ­التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی ­ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بدون آزمون پذیرش می­ کند.
بر این اساس، شرایط عمومی برای پذیرش درخواست متقاضیان این دوره، داشتن معدّل حداقل ۱۶ در مقطع کارشناسی­ پیوسته و داشتن معدّل حداقل ۱۷ (بدون احتساب نمره آخر ­نامه) در مقطع کارشناسی­ ارشد و همینطور داشتن حدّاقل نمره ۱۸ یا درجه "عالی" و "بسیار خوب" آخر ­نامه در مقطع کارشناسی­ ارشد اعلام شده است.
با بیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، متقاضیان باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند:
داشتن مقاله معتبر در نشریه مجله علمی پژوهشی داخلی یا خارجی پذیرفته شده مستخرج از آخر ­نامه کارشناسی­ ارشد که نام متقاضی پس از حذف نام استاد راهنمای پایان­ نامه کارشناسی ­ارشد، نفر اوّل باشد.
یک ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش­ های علمی و صنعتی ایران، یک رتبه اوّل تا سوّم انفرادی یا اوّل گروهی در جشنواره ­های علمی معتبر بین­ المللی، داشتن رتبه اوّل تا پانزدهم نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور و یا متقاضیانی که مقطع کارشناسی­ ارشد خویش را در دوره­ های روزانه و نوبت دوّم دانشگاه­ های دولتی گذرانده ­اند و دارای رتبه­ های اوّل، دوّم یا سوّم و یا جزو ۱۵ درصد برتر در میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود هستند.
دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام نمود که تا موعد ثبت­ نام در مقطع دکتری، تمامی مدارک نهایی کارشناسی­ ارشد باید عرضه گردد و رشته مورد درخواست در مقطع دکتری باید در رابطه با رشته کارشناسی ­ارشد باشد و داوطلبان می­توانند حدّاکثر در دو رشته (مرتبط با رشته کارشناسی ­ارشد) درخواست بدهند.
در اطلاعیه دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمده است که دانش ­آموختگی در مقطع کارشناسی ­ارشد تا آخر شهریور ماه پیش از شروع دوره دکتری الزامی است و فقط پرونده فارغ ­التحصیلان کارشناسی ­ارشد که تا شهریور ماه ۱۴۰۱ از زمان فراغت از تحصیل آنها کمتر از دو سال قبل باشد قابل بررسی است.
همینطور مدارک دوره ­های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، دوره ­های خودگردان سایر دانشگاه ­ها (دانشجویان و فارغ ­التحصیلان دوره های خودگردان امیرکبیر که از راه آزمون کارشناسی­ ارشد پذیرفته شده­ اند می­توانند متقاضی شوند)، دانشگاه­ های غیرانتفاعی، پیام­ نور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان­ ها، علمی کاربردی، اتباع غیر ایرانی و فارغ­ التحصیلان کارشناسی ­ارشد دانشگاه­ های خارج از ایران، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی­ ارشد برای ورودی دکتری بدون آزمون، بررسی می­ شود.
در اطلاعیه دانشگاه صنعتی امیرکبیر راجع به نحوه ثبت­ نام این متقاضیان آمده است که این افراد باید ثبت نام اینترنتی خویش را از امروز ۱۵ فروردین الی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ از راه سایت اینترنتی "applicant/3/ir.ac.aut.pgrad" تکمیل کنند و نیازی به رجوع حضوری آنها نیست.
هزینه ثبت نام متقاضیان یک میلیون ریال است که همزمان با تکمیل پرونده در سامانه ثبت ­نام دریافت خواهد شد و وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی­ گردد.
متقاضیان می توانند در صورت داشتن هرگونه سؤال ضروری به آدرسmomtazaut.ac.ir ایمیل بزنند.




منبع:

1401/01/16
20:20:40
0.0 / 5
468
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , جشنواره , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
sunblog