دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشكی اعلام كرد

تصویب بخشنامه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی

به گزارش بلاگ سان دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی از تصویب بخشنامه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی آگاهی داد و اظهار داشت: بخشنامه افزایش ۲۰ درصد ظرفیت آموزش پزشکی، تدوین و توزیع ظرفیت مصوب به تفکیک دانشگاه های علوم پزشکی تنظیم شده است.

تصویب بخشنامه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، دکتر جلیل کوهپایه زاده ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سرانه پزشک در ایران ۱۳ به ازای هر ۱۰ هزار نفر است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دسترسی هر چه بیشتر آحاد جامعه به خدمات بهداشتی درمانی و پزشکان و سرانه ۲۰ به ازای هر ۱۰ هزار نفر، ظرفیت پذیرش رشته پزشکی را از سال ۹۵ افزایش داده و امسال ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش پزشکی افزایش می یابد و ۹۶۰۰ نفر در کنکور جذب خواهند شد.
ایشان سپس اشاره کرد: برخی عدم موفقیت در کنکور در رشته پزشکی را به ظرفیت پایین این رشته مرتبط می کنند. در صورتیکه یکی از دلیلهای مهم ناکامی و سرخوردگی جوانان در ورود به رشته پزشکی، وجود سهمیه های گوناگون است که امکان رقابت عادلانه را از داوطلبان سلب کرده است و شورای عالی انقلاب فرهنگی درحال بازبینی سهمیه های کنکور است تا تغییرات برای رسیدن به عدالت آموزشی صورت گیرد.
دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی اظهار داشت: طبق بررسی ها اختلاف سطح علمی آشکار بین مشمولان سهمیه های مصوب و داوطلبان آزاد، نشان از بی عدالتی در پذیرش دارد، همین طور خروج جوانان از کشور، دلیلهای گوناگون و نیاز به بررسی های جامعه نگرانه دارد و ذکر علت کم بودن ظرفیت رشته پزشکی بعنوان دلیل خروج از کشور ساده انگارانه است.




منبع:

1401/01/28
22:28:21
0.0 / 5
364
تگهای خبر: آموزش , جوانان , خدمات , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
sunblog