با حضور زاكانی؛

راه اندازی فاز اول بزرگراه شهید بروجردی

بلاگ سان: فاز نخست بزرگراه «شهید بروجردی» با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.

راه اندازی فاز اول بزرگراه شهید بروجردی
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، هادی حق بین در آئین بهره برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی، اظهار داشت: امروزه ترافیک با زندگی شهرنشینی عجین شده و جزو لاینفک زندگی شهروندان در کلانشهرهاست. به همین دلیل در ابعاد مختلف به این مساله پرداخته می شود و در دوره ششم مدیریت شهری نیز به این مساله توجه ویژه ای شده است.
وی ادامه داد: به همین دلیل پروژه های شهر تهران در دو دسته پروژه های بزرگ و پروژه های محلی تقسیم می شوند که پروژه بزرگراه شهید بروجردی از پروژه های بزرگ شهر تهران قلمداد می شود و در حالی که در غرب تهران از بزرگراه شمالی - جنوبی محروم بودیم این بزرگراه به ۴۵ متری زرند می رسد و از آنجا بوسیله میدان فتح به شاخه غربی بزرگراه یادگار امام می رسد و کمک موثری در رفع ترافیک شهر تهران خواهد بود.
وی ادامه داد: این بزرگراه مسیر ۳.۷ کیلومتری را حد فاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان در بلوار الغدیر طی می کند. بزرگراهی که سه لاین عبوری دارد و در فاز نخست تکمیل و همه زیرساخت های شهری را داراست. این پروژه معارضین سختی داشت که در این دوره با توجه ویژه ای که انجام شد رفع معارض شد. در حالی که قبلا می توانست این کار صورت گیرد و این پروژه ۱۳ سال به طول نینجامد. در حقیقت انجام این کار با یک همت بزرگ انجام شد که شهرداری منطقه ۱۸ نیز کمک بسیار خوبی را در این زمینه انجام داد.
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، راه اندازی پروژه بزرگراه شهید محمد بروجردی از سال ۱۳۸۸ توسط شهرداری منطقه ۱۸ شروع شد و به علت وجود معارضین ملکی و تأسیساتی در سال ۹۳ در حالی که تنها شش درصد پیشرفت فیزیکی داشت به معاونت فنی عمرانی شهرداری تحویل داده شد. طی حدود هفت سال فعالیت اجرائی که افت و خیزهای بسیاری داشت در سال ۱۴۰۰ این پروژه به پیشرفت ۶۹ درصدی رسید و در نهایت با اهتمام مدیریت شهری دوره ششم آخرین معارضین ملکی و تأسیساتی رفع و پروژه سرعت گرفت و در کمتر از دو سال آماده بهره برداری شد.
بزرگراه شهید بروجردی بزرگراهی به طول ۴.۷ کیلومتر در امتداد بزرگراه تهران – ساوه حد فاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار بهار است و در منطقه ۱۸ شهرداری تهران واقع شده است. هدف اصلی راه اندازی این بزرگراه اتصال بزرگراه تهران – ساوه به بزرگراه فتح و در امتداد آن به بزرگراه یادگار امام است. طرح بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی در اواخر دهه ۸۰ و در دو قطعه طراحی شد که قطعه نخست این پروژه در اولویت اجرا قرار داشت.
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا، در تشریح مشخصات فنی این پروژه باید به ۱۲۰ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۹۳۰۰ تن آرماتوربندی، ۱۴۵ هزار متر مکعب خاک ریزی، یک میلیون و ۱۱۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۶۰ هزار تن آسفالت ریزی اشاره نمود. با گشایش فاز نخست این بزرگراه مسیر ترافیکی تندروها از تقاطع بزرگراه آزادگان در سطح صفر شروع شده و در محدوده ۴۵ متری کن به سطح منفی یک منتقل می شود و در ادامه پیش از بلوار الغدیر باردیگر به سطح صفر باز می گردد. کندروهای شمالی و جنوبی در تمام طول مسیر در سطح صفر قرار دارند. قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی در قالب مسیرهای تندروی شمالی و جنوبی هر یک با سه خط عبوری و مسیر کندروی شمالی و جنوبی هر یک با دو خط عبوری طراحی و اجرا شده است.




منبع:

1402/07/15
11:12:20
0.0 / 5
248
تگهای خبر: پروژه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
sunblog