حمایت مالی بنیاد ملی نخبگان از استعدادهای برتر تغییر یافت

به گزارش بلاگ سان قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از حذف حمایت های مالی از نخبگان برای انجام رساله اطلاع داد و اظهار داشت: بنیاد در كنار سایر شرایطی كه برای شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر داشت، مواردی چون مشاركت آنها در قراردادهای ارتباط با صنعت را افزوده است.

حمایت مالی بنیاد ملی نخبگان از استعدادهای برتر تغییر یافت
به گزارش بلاگ سان به نقل از ایسنا دکتر سعادت فومنی امروز در نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با مبحث "طرح مشارکت دانشگاه و مراکز علمی در بهره برداری از مزیت های استانی و جهش تولید" با اشاره به اجرای طرح "احمدی روشن" اضافه کرد: تابحال چهار دوره از این طرح اجرایی شده و پنجمین دوره آن در مهرماه سالجاری اجرا می گردد.
وی با اشاره به اینکه این طرح در دوره های اول و دوم تنها در استان تهران با حضور ۲۰ تیم اجرایی می شد، اظهار نمود: از دور سوم این طرح، سایر استان های کشور در آن مشارکت داشتند، بگونه ای که در این دوره ۱۲ استان در آن مشارکت داشتند.
سعادت، وظیفه اصلی بنیاد ملی نخبگان را شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر، توانمندسازی و پشتیبانی از آنها نام برد و افزود: دامنه حمایت های بنیاد ملی نخبگان از دانش آموزان شروع می شود و تا دانشجویان و اساتید دانشگاه ها ادامه دارد.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ضوابط شناسایی و انتخاب نخبگان و استعدادهای برتر، تصریح کرد: در گذشته استعدادهای برتر بر مبنای معدل دانشگاه شناسایی می شدند و به آنها ماهیانه مبالغی پرداخت می شد؛ ولی از دو سال قبل بر مبنای سند استراتژیک در امور نخبگان تلاش شد نحوه پشتیبانی از استعدادهای برتر بهبود یابد و بر این اساس هم اکنون در کنار شاخص هایی که برای انتخاب استعدادهای برتر داشتیم، مواردی چون اجرای طرح های پژوهشی و مشارکت در قراردادهای ارتباط با صنعت اضافه شده است.
به قول وی، از این طریق می توان سایر استعدادهای برتر را که امکان دریافت نمرات برتر در آزمون های مختلف را نداشتند، شناسایی کرد.
سعادت، حذف حمایت مالی از اجرای رساله ها را از دیگر تغییرات بوجود آمده در شیوه نامه شناسایی از استعدادهای برتر دانست و افزود: حمایت های مالی از فعالیتهای بنیاد ملی نخبگان حذف گردیده است و همه حمایت های ما نوعی بسترسازی برای ورود نخبگان و استعدادهای برتر به حوزه های تخصصی است.
وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان به جای پشتیبانی از استعدادهای برتر در زمینه اجرای رساله ها، از مشارکت آنها در قراردادهای ارتباط با صنعت حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: در این راستا حضور استعدادهای برتر و نخبگان در شرکت های دانش بنیان همچون موارد حمایتی ما به حساب می آید.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اجرای طرح حمایتی "احمدی روشن"، تصریح کرد: با اجرای این طرح دانشجویان با مسایل و چالش های کشور درگیر خواهند شد؛ چون که در این طرح دانشجویان در کنار استادان خبره تشکیل تیم های ۵ تا ۱۵ نفره خواهند داد و طی مدت ۹ ماه، گام هایی برای حل چالش های صنایع کشور برخواهند داشت.
به قول وی، بخشی از حمایت های مالی این طرح از جانب بنیاد ملی نخبگان و بخش دیگر از جانب دستگاه های سفارش دهنده پرداخت می شود.
سعادت، حل مشکلات کشور را از وظایف بنیاد ملی نخبگان ندانست و اظهار نمود: رویکرد ما با چالش های کشور، ایجاد بستر آموزشی است تا توانمندی های دانشجویان با مشارکت در پروژه های ارتباط با صنعت افزایش یابد و در این راستا توانمندسازی دانشجویان بر حل چالش ها ارجحیت دارد.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه ای با وزارت علوم، خاطرنشان کرد: تمام دانشجویانی که جزو ۱۰ درصد برتر دانشگاه ها باشند و معدل آنها در دوره کارشناسی ۱۷ و در دوره تحصیلات تکمیلی ۱۸ باشد، می توانند در طرح "احمدی روشن" مشارکت داشته باشند.




منبع:

1399/04/01
23:51:29
5.0 / 5
1999
تگهای خبر: اساتید , شركت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
sunblog