واكنش وزیر علوم به احتمال تعویق كنكور سراسری و آزمون ارشد

به گزارش بلاگ سان وزیر علوم با تکیه بر اینکه داوطلبان آزمون های کارشناسی ارشد و کنکور سراسری نباید تحت تأثیر جو غیرواقعی تعویق این آزمون ها که طی روزهای اخیر از جانب برخی سایت ها و در فضای مجازی مطرح شده، قرار گیرند، اظهار داشت: ما برنامه برگزاری این آزمون ها را بر مبنای زمان بندی اعلام شده اجرایی خواهیم کرد مگر اینکه دستوری در خصوص توقف برگزاری آزمون های ملی از جانب ستاد مقابله با کرونا صادر شود.

واكنش وزیر علوم به احتمال تعویق كنكور سراسری و آزمون ارشد
دکتر منصور غلامی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در مورد امکان تعویق آزمون های ارشد و سراسری به علت انتشار کرونا ویروس اظهار نمود: تمامی برنامه های ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و مطابق قانون وظیفه داریم برنامه های اجرایی خودمان را انجام بدهیم بر این اساس آزمون های پیش رو شامل آزمون کارشناسی ارشد و کنکور سراسری بموقع برگزار خواهند شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تنها زمانی آزمون های ملی ما لغو خواهند شد که ستاد ملی مقابله با کرونا دستوری برای این اقدام صادر کند. حتی سال قبل هم احتمال برگزاری کنکور در موعد مقرر ۵۰ درصد بود ولی خوشبختانه این آزمون در همان تاریخ اعلام شده برگزار شد و هیچ نگرانی هم پیش نیامد.
وزیر علوم خاطرنشان کرد: برای سال جاری هم فکر می کنم اگر ستاد ملی مقابله با کرونا الزامی برای توقف برگزاری آزمون ها ایجاد نکند ما این آزمونها را به خوبی برگزار خواهیم کرد و مراقب سلامت داوطلبان هم هستیم.
دکتر غلامی تصریح کرد: آزمون های ما در فضا و فاصله های مشخص برگزار می گردد ضمن اینکه ما تجربه خوبی از برگزاری این آزمون ها پارسال هم داریم و هیچ نگرانی برای برگزاری سالم آزمون های ارشد و سراسری نداریم و امیدواریم شرایط طوری نباشد که ستاد کرونا مانع برگزاری این آزمون ها شود.
وزیر علوم اظهار نمود: متاسفانه شرایط پارسال هم بگونه ای بود که بعضی از داوطلبان آزمون های مختلف در مواقعی از سال تحت تأثیر یک جوی که امکان دارد واقعی نباشد و تاثیری هم نداشته باشد قرار گرفتند، بنابراین ممکن بود آنگونه که باید و به خوبی درس خویش را نخواندند و گرفتار مشکلاتی شدند؛ ازاین رو داطلبان سال جاری باید مراقبت کنند و تحت تأثیر این شرایط قرار نگیرند و ما هم از باب مراقب از سلامت آنها تلاش زیادی خواهیم کرد.
انتها ییام



منبع:

1400/02/04
20:45:27
0.0 / 5
377
تگهای خبر: برنامه , سایت
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
sunblog