كسب بورسیه دانشگاه هاروارد توسط یك دختر روستایی

بلاگ سان: یک دختر روستایی به نام ˮسیما کوماریˮ از روستایی در ˮجارکندˮ هند موجب افتخارآفرینی برای مردم این کشور شد و توانست بورس تحصیلی کامل دانشگاه هاروارد را به دست آورد.

كسب بورسیه دانشگاه هاروارد توسط یك دختر روستایی
به گزارش بلاگ سان به نقل از ریپابلیک ورلد، این دانش آموز هندی که در روستای خود مربی گری فوتبال می کند، موفق به راه یابی به دانشگاه هاروارد و کسب بورسیه کامل این دانشگاه شد.
سیما، فرزند پدری و مادری بی سواد در یکی از روستاهای هند است که توانست با اصرار، ازدواج الزامی در نوجوانی را نپذیرد و به یک تیم فوتبال بپیوندد.
وی سال ها از حق تحصیل خود دفاع کرد و برای بازی فوتبال بارها مورد تمسخر دیگران قرار گرفت. ولی الان، نخستین زن در خانواده خود خواهد بود که به دانشگاه می رود.


نکته جالب اینجاست که امسال، به سبب تقاضای زیاد برای راه یابی به دانشگاه هاروارد، این دانشگاه تعداد پذیرش کمی داشته است.
سیما نیز با توجه به این شرایط و در این سال بسیار رقابتی موفق به کسب بورسیه این دانشگاه شده است.
این دختر روستایی اظهار داشت: " برابری جنسیتی"، تحولی است که دوست دارم در روستای خودم و کل جهان مشاهده کنم. برابری جنسیتی برای جامعه روستایی من و کاهش بی عدالتی در مقابل زنان در مشکلاتی از قبیل تبعیض جنسیتی، خشونت خانگی مقابل زنان، کودک همسری و غیره ضروری می باشد. چنین موردی نه فقط سبب رشد اقتصادی می شود، بلکه رشد اجتماعی را نیز به دنبال دارد.
وی افزود: من قصد دارم در روستای خودم یک سازمان ایجاد کنم که دو هدف را دنبال کند. این اهداف شامل راه اندازی یک تجارت کوچک برای زنان روستا است تا استقلال مالی پیدا کنند و دیگری آموزش زنان در مورد حقوق آنهاست.


البته سیما هنوز رشته انتخابی خود برای تحصیل در دانشگاه هاروارد را انتخاب نکرده است.
بعد از موفقیت بزرگ سیما، چندین سلبریتی هندی مانند "پریانکا چوپرا"( Priyanka Chopr) بازیگر هالیوود و بالیوود به این موفقیت واکنش نشان دادند و سیما را خارق العاده نامیدند.




منبع:

1400/02/08
11:45:45
0.0 / 5
386
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه
این پست بلاگ سان را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین پستهای مرتبط
نظرات کاربران بلاگ سان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
sunblog